En något busy förmiddag

Jag och tjejerna har sovit själva inatt då C blev tvungen att köra till Tönsberg i Norge (där vi bodde innan vi flyttade till Jönköping) Han var huvudvittne i en rättegång angående en misshandel som ägde rum i December förra året. Kul att köra 50 mil 8 månader senare och försöka komma ihåg det som varade en minut. Det var inget snack om att killen var skyldig utan bara till hur mycket.... C var aningen nervös då han aldrig vittnat förr och vem skulle inte vara det men han hade fixat det bra.

Vi här hemma var uppe med tuppen då Ellie vaknade första gången redan före fem. Hon somnade om en stund men vid sex var det kört. Gjorde inte så mycket det var ändå tid att stiga upp eftersom vi hade tid på bvc klockan nio. Tiden har en tendens att springa iväg så jag och lilla trollungen steg upp medans Siri sov vidare.

Vi kom iväg och älsklingarna hann leka innan vi skulle in till läkaren för en något försenad 6 månaders kontroll så här i semestertider.



"En sån här mjuk pool skulle vi ha hemma, då kunde jag sitta hela tiden utan att mamma måste passa så jag inte trillar"




"Ojdå, den var visst skön att ligga i också"




"Här leker jag med min storasyster men hon förstår inte att hon måste ge mej alla spännande saker som hon har"


Ellie
är en liten tjej med en stor vilja. Hon vägde 7200 gram och var 67 cm lång. Hm, så mycket vägde Siri när hon var 4 månader och lilla trollungen är 7 månader. Mammas lilla älskling som är så näpen och söt. Barn är lagom precis som de är. Hon följer sin kurva och skruttungen följde sin. Då tyckte vi att det var så skönt att stora älskling hade lite extra om hon inte ville äta eller var sjuk.

Vi tog en promenad och trollungen somnade i vagnen. Eftersom vi inga speciella planer hade så gick vi förbi Siri´s förskola. Härligt väder och kompisarna fikade utomhus på nybakta muffins. Vilken lyx och där kom vi och fick smaka. Det var bara några få barn så vi blev kvar tills det var dags att gå hem och laga lunch. Nu har Ellie vaknat och ätit medans Siri sover middag.

I eftermiddag kommer mormor Ann-christin på besök. Hon stannar till söndag. Skönt! C och jag kanske kan komma iväg någon kväll själva och äta eller träffa kompisar utan barn eller kanske gå på bio.... Vi får se.

Kram!!


Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så fina bilder på de små sötisarna! Ja en sån pool skulle verkligen vara bra att ha hemma. Hoppasn ni får en mysig helg med mormor :)

2009-08-06 @ 14:31:07
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0