Gäsp....

En riktig tröttkeps är jag idag. Ellie bestämde sig för att det var hög tid att stiga upp vid halvsex i morse. Min tur att gå upp, matchdag för C (borta mot Qviding vilken Södra dessvärre förlorade med 3-2, blääää så tråkigt!!!) så han behövde sova. Lilla trollungen var pigg till en början men i stort har hon varit en gnällspik hela dagen.

Min mamma, Siri och jag tog en cykeltur runt torpa i förmiddags. Skruttungen cyklade på sin lilla cykel och vi andra småsprang och hojtade, vänta, bromsa, stanna det kör bilar här. (Vi var på gångbanan men lita på en 2-åring som är snabb som attan, nja, jag tror inte det.)

Hemma igen. Lagade lunch och tröstade lilla älsklingen. Siri sov middag och efter en timme med en ilsken o trött liten bebis kom även hon (Ellie) till ro. En halvtimmes lugn och jag slocknade på sängen.

Annars har vi passat på att umgås med mormor som pusslat med stora älsklingen och burit lilla när hon bara velat gosa.

Mormor tog bussen tillbaka hem i eftermiddags. Vi följde med och vinkade av henne. Siri sa "mamma jag följa med bussen"  Mormor blev glad över förfrågan men skruttungen insåg nog inte riktigt hur långt det var.

Ikväll har älsklingarna badat och vi läste flera böcker innan sängen väntade. Själv ska jag också lägga mej tidigt så morgondagen känns bättre.

Ha en skön söndagkväll!!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Jag kan tänka mig att det var en riktigt händelserik cykeltur. Hoppas du får en fin måndag! :)



Sv: Ja Gränna är också jättemysigt :)

2009-08-10 @ 15:38:09
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0