Jag är en stolt mamma!

Jag tycker inte om att jämföra barn vilket man gör omedvetet helst under föräldrarledigheten då hela ens tillvaro i stort sett bara kretsar runt det nya lilla livet. Jag pratar mycket om mina barn det är den fas i livet som jag är i. Partykvällarna känns långt borta, förhoppningsvis kommer de igen någon gång när den tiden känns rätt igen för jag gillar att ta ett glas vin, snacka med vänninorna och dansa loss. För tillfället kan jag inte minnas när det hände senast....
Däremot ler jag varje dag åt mina barn, jag blir arg varje dag, jag tjatar varje dag och jag blir glad igen och talar om att de är mammas älsklingar. Mitt mest använda ord är lyssna! Strax efter kommer vänta! Inga negativa ord åtminstonde men får jag ingen respons så smyger det sig in ett argt NEJ!! i min mun trots att jag egentligen vill vara en positiv ja-sägare.

I morse hände lite av varje här hemma... Ellie bestämde sig för att stiga upp i ottan. Vilket passade resten av familjen mindre bra. Hon somnade om igen ungefär när vi andra åt frukost. Siri ville gå ut och jag tänkte att det blir ju bra för vi hinner bli färdiga under tiden trollungen sover, Just det färdiga blev vi och lilla älsklingen bara sov och sov. Stora älsklingen tröttnade på att vänta, hon var på väg ut själv ett par gånger. Efter en stund gav hon upp och började pussla ett litet, litet pussel som varit i kinderägg. 15 små bitar. Lycka till tänkte jag..... höll på att sätta kaffet i halsen när jag en stund senare såg att pusslet var färdigt.



Vår Siri är en aktiv påhittig tjej med mycket bus och spring i benen. Jag tycker det är helt fantastiskt att hon kan varva ner och koncentrera sig så pass att hon fixar svåra spel och pussel själv.


Just nu slappar hela familjen. Vi ska gå ut en sväng till parken i eftermiddag. Senare kommer Rebecca, Micke och Lova förbi. Vi ska bjuda på taco´s. Enkelt men det var superlängesen vi åt det så det blir nog bra.

Ha en skön Lördag!!!

Kommentarer
Postat av: Maria [Bloggdesigner]

Gud vilken söt dotter du har :-)

2009-08-01 @ 17:34:35
URL: http://designbyristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0