Kompisar

Den här helgen har Siri lekt med Lova både lördag och söndag. Kompisarna har verkligen saknat varandra. Det har givetvis varit trevligt även för oss vuxna att ses. Vi började med middag hos oss på eftermiddagen. Taco`s, ingen favorit hos barnen men de var så söta när de samsades på samma stol och åt tortillas med oliver på  fingertopparna så något fick de i sig åtminstonde.



Det gäller att hålla balansen när två ska sitta tillsammans.




Ellie var nöjd så länge hon fick knapra rån.




En riktig trötter är jag , Rebecca och Micke.


Rebecca
 hade med sig en fantastiskt god tobeleronekaka till dessert. Efter den var vi rejält mätta och slappade i soffan men när Ellie somnat spelade vi med andra ord. Jag brukar vara ganska snabbtänkt men igår kändes hjärnan som en svamp. Jag var så seg. Detta innebar att Rebecca och jag förlorade. Grrrr, vi tar dem nästa gång!!!!


Idag bestämde vi oss för en tur till Stadsparken. Vi lyckades komma iordning och iväg innan Ellie blev för trött. Siri ville cykla och trampade dit på sin trehjuling. Det är rejäla backar upp så C fick skjuta på en del.
Väl där ringde Micke och undrade vad vi hade för oss.... så, det blev en träff idag också. Kul!

Siri och Lova fastnade i bilparken. Det är första gången de kunnat köra då de inte räckt fram till pedalerna förut.



Plattan i botten....




Micke mekar och tjejerna byter bil


Det var en skön förmiddag med mycket bus och lek. Vi traskade hemåt när det var tid för Siri att sova middag. Ellie hade vaknat och var hungrig. Lilla trollungen åt en liten burk och en halv stor när vi väl kom hem. Hon som inte är stor i maten i vanliga fall...



MMM, ska bara mysa lite.


Jag lagade lasagne under tiden Siri sov sen åt vi en mysig middag på balkongen. Solen värmde men luften var hög och klar, vittnade om att hösten snart är här.... redan Augusti.

C tränade ett pass men vi andra tog det lugnt hemma. Skruttungen var trött efter den sena kvällen igår så vi tittade på film och byggde lego. Jag fick inte mycket gjort då lilla trollungen inte ville sova utan bara hänga på mammas höft. Så det fick bli en eftermiddag varvad mellan soffan och golvet med två nöjda barn så länge de fick hundra procent uppmärksamhet.

Nu hoppas jag alla ni andra också haft en skön helg!!! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0