Barnvakt

Jag har fått känna lite lätt på 3 barns livet i eftermiddag. Förrutom Siri och Ellie, har jag även haft Lova här under tiden hennes pappa var på träning och mamma på introduktion för sitt sommarjobb. Det har funkat jättebra trots att mina små älsklingar inte varit pigga. Siri blev så glad när kompisen kom och de kramades och var superlyckliga. Skruttan ville inte äta mellanmål eller dricka så vi fikade faktiskt på glass, kände jag var tvungen att få upp humöret och tålamodet fram till middagen.
Tjejerna har dansat, lekt med lera, byggt duplo m.m. Koncentrationen varar inte så länge så aktiviteterna blir många.
Jag har övervakat leken med Ellie på armen het som en kamin men vid relativt gott mod så länge hon får vara nära.
Tyvärr blir det inga bilder från dagen, hade glömt ladda kameran och själv med 3 små kändes det inte så viktigt, var dock en fröjd att se när gullungarna dansade loss till smurfhits då önskar jag att jag haft tid att filma....

Micke följde med in på middag och t.o.m Siri fick i sig lite mat.
Nu har C och skruttan varit ute en stund för att hålla henne vaken, hon somnade bara 20 minuter i eftermiddag, tror älsklingen hade öronsprång. De kom precis in och ögonen faller ihop på henne. Tandborstning och sängen nästa, sen får vi hoppas att hon sover till morgonen. Lite tidig kväll, det här....

Rebecca hade med sig fina, små goda, gottepåsar från Olgas som det nog ska gottas med när barnen somnat. Lite lyx i vardagen. Tack söta du!!!




En gammal bild på kompisarna. Siri runt året och Lova ett par månader yngre. Jag minns att Lova inte gick utan att hålla i sig och sträckte sig efter Siri när hon skulle gå.




Det är härligt med lek.


Kram!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Oj, hjälp vad de har förändrats sen det första kortet! Kul att se! Tusen tack för hjälpen igen! Hoppas de leker lika bra på fredag! kramar

2009-06-10 @ 20:35:06
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: anna

Visst har de??? Inte så mycket hår på den tiden... Kommer du ihåg att Lova var rädd för Siri? Haha, de har verkligen växt upp.

Kramis

2009-06-10 @ 21:19:45
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0