Buskompisar

Regnet kom efter lunch och då öste det ner jag tyckte t.o.m jag såg en blixt. Lika snabbt som störtskuren kom var den över. Tur det för jag skulle gå till förskolan och hämta Siri. Ellie var vaken och följde med in, fick massor med pussar och kramar av storasyster som blev överlycklig att se oss, även jag fick mysa med stora älsklingen. Lova och Rebecca skulle följa med hem så vi gick in på Lovas avdelning för att vänta på Rebecca som var på utvecklingsamtal.

Väl hemma gjorde jag hallonsmoothie till oss, småtjejerna ville ha macka också. Det var svårt att bestämma vart vi skulle sitta. Först satt alla utom Lova vid köksbordet men Siri tyckte synd om henne och flyttade även hon till det lilla bordet. De brukar få äta där när det är frukt eller mellanmål inte middag... kan bli lite väl mycket kladd.



Bästa vänner, delar alltid lika, nja kanske inte....



Siri har smoothie i hela ansiktet och Lova munnen full med macka.


Det var trevligt med sällskap. Jag tvättade samtidigt, skönt att slippa dra med två barn ner i tvättstugan.
Tjejerna lekte och bråkade om vartannat. Det var många "förlåt" mellan kompisarna men i slutändan har de alltid roligt.

Rebecca och jag lyckades dricka kaffe på balkongen och solen tittade fram igen. De små sprang ut och in, är spännande med dörren ut och sen ett helt nytt "rum"
Ellie somnade efter lek i gymmet. Hon har sovit två långa pass några dagar nu och det är så skönt. Hon blir mycket piggare och det är lättare att veta vad hon vill.

Kompisarna gick hem efter några timmars lek och C kom hem från träningen.
Jag lagade lövbiff med senapssås, gott! Sen bad av barnen, fixa med tvätten och lägga de små....



C läser Ellies nya bok och älsklingarna myser i Siris säng.


Sötnosarna sover i sina sängar. C och jag slappar i soffan. Tänker läsa lite och se på Tv, är Lost ikväll så imorgon är jag lika trött som vanligt. Ja,ja ,sova kan man göra en annan gång....

Kramis

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tack för idag! Vad söta de är när de ligger jämte varandra med napp i munnen! Kram

2009-06-02 @ 21:19:40
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ellies napp ser större ut än henne.... men visst är de söta.



Kram

2009-06-02 @ 23:24:15
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0