För miljön...

Jag försöker handla krav, rättevisemärkta och ekologiska varor i relativt stor utsträckning. jag letar inte ihjäl mej men finns det så köper jag det. Kaffe,mjölk,fisk, musli,marmelad......osv......bananer, men varför är det alltid plastpåsar omkring de kravmärkta bananerna? Någon som vet? Känns lustigt, nu står väl märkningen för annat men det känns så fel i sammanhanget. Vi hade en diskussion angående ämnet i fredags men kom inte fram till någon annan lösning än att det måste vara för hållbarheten, jag har för mej att de får mogna längre och innehåller därför mer näringsämnen.....
Jag kan ha fel....

Bara en liten reflektion från mej.

Hej,hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0