Grymt..

då menar jag  ett grymtande läte. Vi vaknade på fel sida hela familjen eller visaren på klockan stod på fel sida om 7:an alltså runt 6 som vanligt. Skillnaden var att jag råkade tappa Ellies napp på det hårda trägolvet och detta lät så högt så Siri vaknade som väckte C och kretsen var sluten. När trollungen fått lite mat och ny blöja tänkte jag C kunde vara vaken med barnen eftersom det alltid är jag som är uppe med tuppen. Han grymtade sig ur sängen och fräste lite åt Siri, jag intog försvarsposition och morrade tillbaka att han kunde lägga sig igen eller skärpa till sig. Så här blir det i trötta familjen. Ett par timmar senare när alla är riktigt vakna kan vi skratta åt det men det är bara att inse, vi är inga morgonpigga varelser. (endast Ellie, hur ska det gå?)
Jag fick vila och C fixade mannagrynsgröt, mackor och kaffe. Puss,puss, älskling.

Jag somnade i alla fall i tid igår men det hjälper föga när jag är uppe ett par gånger däremellan. Nä,nu ska jag sluta klaga, barnen är bara små en kort tid sen får man ligga vaken och oroa sig för att de kommer hem för sent och sover för länge istället. Jag ska leva i nuet och uppskatta det som händer just nu utan att längta efter något annat. Det här är mitt liv, varje dag som går är en del av det!

Nu ska jag fixa lite...städa i ordning. ordna på balkongen. kanske hinner ut på en promenad när solen lyser så härligt.

Klicka här för att höra en låt speciellt till C. (han gillar den och vi brukar lyssna på den i bilen.)




Love you, my darlings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0