Härligt med vänner!!

Tack mina kära vänner för en trevlig kväll!
Igår var jag på tjejmiddag hos Tina (förr Lundberg) som fyllt år tidigare i vår. På grund av en omfattande renovering och tillbyggnad på deras hus flyttades kalaset fram tills de kunde bo i sitt hem igen. Och så bra det blev, fina golv, stort härligt lantkök med lite modernare touch, härliga barnrum och genomtänkt med ett extra lekrum på bottenvåningen, eleganta fondtapeter på "rätt" plats så det blev en fin helhet. Jag hade gärna flyttat in! Detta är så bra gjort Tina och Anders, ni ska vara grymt stolta över vad ni lyckats med.

Johanna, Kajsa, Tina J
och jag blev bjudna på grillspett, potatis, sallad m.m. Första gången i stort sett som Tina grillade själv. Blir gärna så när det finns en man i huset är likadant hos oss. Var väldigt gott både att sitta ner och träffa kära vänner som att äta god mat. Tyvärr saknades Mathilda och Ida men men så är det , sällan alla kan... Vi har haft födelsedagsmiddag sen vi var 15 tror jag.... 20-årsjubileum i år. Herre gud vad tiden går!!!!! Jag tycker det är helt fantastiskt att vi varit vänner så länge. Mer än halva livet.

Vi tittade i Agnes skolkatalog och konstaterade att många av våra gamla klasskamrater hade barn i samma skola som de själva gått i så det var fler än vi trodde som stannat kvar eller flyttat tillbaka. Många var också väldigt lika sina föräldrar, så kul att se.




Läskande jordgubbsdrink öppnade kvällen och följdes av grillat, kvällen avslutades med en smaskig kladdkaka med grädde , glass och jordgubbar. Behöver jag tillägga att vi gick mätta därifrån...




Värdinnan för kvällen sen Johanna med Ellie och sist Kajsa.




Tina och jag.


Vänner för livet växer inte på träd. Jag är så tacksam för att ni finns!!!




Sötaste Agnes och Edvind kom hem med pappa Anders och dressade om för kalaset. Alla tre tog sen en tur i Johannas cab och barnen tjöt av skratt när de drog på "raggarrunda".




Kvällens piggaste tjej flirtade hej vilt med Edvind (hur ska detta sluta...) och somnade inte förrän vid elva. Kalas tar ut sin rätt lilla fröken Persson sov till halv tio i morse.


En skön kväll med mycket snack som slutade vid ett.tiden. Sent för mej nu för tiden men vi hade det så bra.
Siri var hemma med mormor och morfar, hon sov gott när Ellie och jag kom hem.

Kram!!!!


Kommentarer
Postat av: Tina Jonasson

Tack Anna för att du kom! För mig betyder ni så mycket: Josse, Ida, Kajsa, Tina, Mathilda, Johanna och Anna! Kram på Er.

2009-06-29 @ 10:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0