Helgens bilder

Vår helg började i fredags med snabbvisit av Geetha och Ebba, barnen lekte och jag packade. Geetha underhöll Ellie så gott det gick..



Lek med lera och "glassmaskinen"




Ellie med gudmor


Efter en snabblunch körde vi mot Öland.



Kan det vara mysigare i bilstolen?


Det tar sin tid att komma fram men snart så.... min kväll tillbringades med tjejerna.



Tina, Mathilda,Kajsa, Johanna och jag.... Ida och Tina kunde tyvärr inte komma.




Den goda huvudrätten som Johanna bjöd på.


Kvällen flög snabbt förbi, åtminstonde för min del. När klockan började närma sig 12 körde jag "hemåt" . De andra slog på stort och partajade halva natten. (skojar bara) Sent blev det hörde att ni var i säng vid halv 4. då var det inte långt kvar tills jag steg upp...



Ellie leker med den fina ankan hon fick av familjen Kummel/Johansson. En pigg tjej i lördags morse.


Lördag förmiddag tog vi det lugnt i Algutsrum. Siri somnade i vagnen redan på förmiddagen. Hon var så trött efter allt bus med kusinerna kvällen innan. Passade bra med ett sovpass så vi kunde hitta på något kul på eftermiddagen.

Vi körde till Borgholm för att se om semestersäsongen kommit gång med nationaldagsfirande... dåligt med det. Vi såg knappt en flagga hissad på vägen dit. I stan var det några butiker öppna men det mesta kommer nog igång midsommarhelgen. Alexander var med oss och det blev en glass sen lek i parken.



Vi stannade till i Färjestaden och lämnade av Oscar. Siri körde racerbil med faster en stund.




På glassbaren i Borgholm gör de sin egen glass C slog på stort med en "gammeldags"



Två busungar som pratar i ett. "ser du mina ögon nu?" undrar Alex.




Skruttan i parken. Full av bus och påhitt. Både arga mamman o pappan kom tyvärr fram.... Ja,ja det är glömt nu!




En kille som blivit stor! Undrar lite vad Siri pysslade med. Alex du gör alltid vad mamma säger, eller?




En strålande dag med småkalla vindar men härligt att vara ute


Ellie började bli hungrig och C skulle sköta kvällens grillning. Dags att bege sig...



Grillmästaren, fixar kycklingfilé och fläskfilé. Carina ordnade potatisgratäng och sallad.




God mat i trevligt sällskap.




Lilla älsklingen hos faster Cathrin.


Mysigt att kunna sitta ute och äta. Ellie var tyvärr inte riktigt nöjd så C och jag åt i skift men men så är det ibland. Då är det skönt att inte vara ensam.
 Siri var också jättetrött. Tanken var att hon skulle få vara uppe en stund och se fotbollen men det funkade inte. Jag var tvungen att lägga henne. Eftersom hon var helt slut bröt hon ihop totalt så jag fick lägga mej ett tag med henne. Missade första halvtimmen på matchen och då hade danskarna redan gjort 1 mål. Så gick det med den nationaldagen. Jag fick ta tag i nästa barn som somnat i sin pappas famn utan ny blöja och mat, stackarn, Jag trixade på en blöja och ammade henne sen kändes allt bättre och jag hade missat halva matchen. Istället för att titta tog jag, Carina och Cathrin en promenad med hundarna och C sövde Ellie.


Idag söndag, packade vi ihop oss för att dra hem igen. först ett stopp hos Kajsa, Peter och lilla Lova i Kalmar. Vi hämtade upp Johanna som också ville ses innan vi åkte.



Vi har fikat och ätit hela helgen... Kajsa hade bakat "finmuffins", sen bjöd hon på bullar och macka till de som ville.




Lilla söta Lova blev matad med smörgås av Siri och gapade glatt.




Här flaggades det för att fira Sverige eller var det att lilla Lova blev 11 månader idag?


Vi kunde inte stanna så länge innan vi var tvugna för hemfärd... 



En fågelholk i bilen.

Båda sov gott större delen av vägen så vi körde på och stannade inte förrän i Jönköping.




Ellie vaknade till men var på gott humör.


Skönt att vara hemma igen. Siri leker med sina saker, snart är det läggdags och imorgon sista veckan innan sommarlovet. Skruttan har blivit förkyld... kan det vara ac´n, eller??,Nä jag tror inte det, är nog ett virus hon fått. Hoppas bara hon är pigg så hon kan gå till förskolan imorgon.

Hoppas ni också haft en bra helg!! Kram


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ser ut som ni haft en härlig helg! Jättefina bilder! Lova är frisk nu igen, kortvarig febertopp. Hoppas du orkar passa henne på onsdag och fredag! kram

2009-06-07 @ 20:20:25
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det har varit en bra helg! Klart jag orkar passa Lova, Siri tycker det ska bli så roligt.



Kram

2009-06-07 @ 21:06:02
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0