Livet på landet

Vi är på besök hos C´s föräldrar i Algutsrum Öland. Kan bli lite si och så med uppdateringen i helgen. Här finns inget bredband så datorn är allmänt seg... kanske inte blir några bilder inlagda förrän söndag kväll men vänta och se det kommer förr eller senare.

Vi kom igår eftermiddag och kusinerna väntade otåligt på Siri. De ringde Carina minst tio gånger under dagen och undrarde om vi inte var framme snart???? Det tar sin lilla tid att köra sen går det inte snabbare med två små barn i bilen.
Resan tar ca tre timmar utan stopp. Vi körde så länge Ellie sov men efter lite drygt två timmar vaknade hon, nerbajsad och hungrig. Där blev resan plötsligt en halvtimme längre. Sen var alla nöjda och snart kom vi fram.

C hade önskat "husvagnsmat", för er som inte vet vad det är... köttbullar på burk med sås till det hemlagat potatismos, riktig "barnmat"

Jag som var bjuden på middag senare på kvällen avstod denna läckerhet. Ha,ha.

Siri, Oscar och Ellie spelade fotboll och cyklade. Efter all lek badade de alla tre i badkaret. Då är grabbarna sams och skruttan skvätter vatten på dem.

Jag och Ellie körde in till Kalmar för middag och lottöppning hos Johanna. Mycket trevligt! Trollungen var på sitt bästa humör, lekte på golvet,satt i knät eller babysittern, inga sura miner alls. Så skönt när jag kommer iväg på lite girltalk.
Hon somnade gott i Johannas säng vid halvnio-tiden och sov tills jag kom "hem".

Vi fick en trerättersmiddag. Fördrink till de andra och lite champange. Jag fick nöja mej med mat men det gör jag så gärna är så kort tid med bebis och amning...
Kvällen började med parmaskinka, passionfrukt och ädelost mmmmmm, behöver jag säga mer. Fortsättningen var inte sämre. Lax i ugn med knäckebröd och räkor till detta färskpotatis, grön sparris med pinje sallad och en kall romsås. Receptet kom från Kerstin, Johannas mamma. Kvällen avslutades med dessert och lottöppning. En vitchoklad och passionsfruktkaka, himmelskt god.

Det där med lotterna... Vi är sju tjejer det blir 14 lotter varje gång någon av oss fyller år. Igår var rena bottennappet. Vi vann inte en krona. Hur är det möjligt??? Jag har god lust att skicka alla nitlotter tillbaka till Triss och fråga vad det är för lurendrejeri??? Vi får snart börja med ett annat system. Även utan kunskap är jag övertygad att vi haft mer pengar på kontot om vi spelat på hästar.

Det var förrutom lotterna en lyckad kväll! Tack för igår tjejer!!! Återkommer med bilder som sagt.
Nu ska jag gå ut och kolla vad grabbarna och lilla fröken har för sig... Senare i eftermiddag blir det grillning och kanske en sväng till Borgholm.

Ha en skön nationaldag och glöm inte landskampen ikväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0