Lugn varm helg...

Vi har hållt oss i Lindås lördag och söndag. Hade väl egentligen tänkt hitta på något... typ åkt och badat eller hälsat på någon kompis med barn men när båda två inte varit helt pigga innan i veckan och när det nästan är för varmt för Ellie att vara ute känns det svårt att hitta på något som passar båda. Därför har Siri och jag badat i lilla poolen hela eftermiddagen igår och lilla trollungen sov ett lång pass inomhus där hon hade det svalt och skönt.
Igår fick mormor Ann-Christine hjälp att baka rabarberpaj...... smakade mycket gott med vaniljvisp till. Siri agerade endast bagare och ville inte äta. Var ju bra, det blir ganska mycket sött ändå när vi är här



Alla rabarberbitar ska läggas i skålen och blandas med socker och kanel.


På kvällen bjöds det på hemmagjord smörgåstårta som var fantastisk god. Vet inte när jag åt det senast. Vi slappade i soffan efter maten och slötittade på sommarkrysset. Siri var uppe lite längre nu när det är så varmt och ljust.



Smarrigt värre....

C är själv hemma i Jönköping och vi saknar honom allihop. Det märks på Siri att vi varit iväg lite för länge. Idag sa hon rakt ut att hon ville åka hem och jag känner också att det börjar bli dags. Samtidigt är det skönt att vara ett tag när vi ändå ska packa ihop oss och åka hit... Svårt det där. Det ska i vart fall bli skönt att komma hem även om vi givetvis saknar alla igen ett par dagar senare. C har städat och putsat fönster så lägenheten är tiptopp när vi kommer tillbaka. Idag hade även Södra match mot Kalmar FF hans forna klubb, måste kännas konstigt... är ju ändå en hel del spelare kvar sen den tiden. Lycka till Älskling!!!!

Vi har tagit det så lugnt som möjligt idag båda älsklingarna är påverkade av värmen. Ellie har svårt att komma till ro och har bara sovit korta stunder och vaknat för att fylla på med vätska hela tiden och det är ju bra i och för sig så hon inte blir slö och uttorkad.
 Idag är hon 6 månader, stora tjejen!! Jag fattar inte att tiden gått så fort, skillnaden mellan första och andra barnet. Nu vill jag bara att hon ska vara mammas lilla bebis och lever mer i nuet och uppskattar varje dag. När Siri var liten väntade jag hela tiden på nästa steg och det känns synd när jag tänker tillbaka.



Puss älskling!!

Nu är Ellie vaken igen och jag ska sätta mej och amma henne sen ska hon få lite gröt.

Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0