Så har vi trillat dit igen....

bara för att ha klarat oss i från alla möjliga baciller och virus nästan hela våren kommer allt på en gång. Siri har hög feber och vill inte äta, jag läskar med glass, nyponsoppa, söt fruktyoggi, risgrynsgröt, you name it hade hon velat dricka eller äta något skulle hon få det! Nyponsoppan är väl det enda som går i lite då och då... Jag ringde vårdcentralen i eftermiddag men det fanns inga läkartider kvar idag så jag får ringa imorgon igen. Känns som det är dags att kolla upp vad det kan vara,nu har barnen varit sjuka i omgångar sen innan skolavslutningen.
 
Ellie är inte heller hundra, hon är förkyld och hostig men ingen feber. Däremot blir nätterna jobbiga för henne... inatt var både hon och jag vakna ett par timmar.

Morgonen började med att Siri inte var sugen på frukost redan där en varningsignal att allt inte stod rätt till. Hon var trots allt pigg på lek och började plocka fram uteleksakerna ur förrådet.



Skruttans lilla stol åkte fram, passar inte riktigt till bordet...


Morfar Bengt och hon gick på promenad med dockvagnen men han fick bära henne hem. När älsklingen kom in sa hon "mamma, jag blev lite trött, jag titta bompa" Jaha, tänkte jag dags att snabbt få fram lunchen. Var för sent eller det hade nog inte hjälpt.... Hon drack lite sen somnade hon på stört.

Jag körde upp till Emmaboda för en lunch på Casablanca med Tina. Salladsbuffé och vuxenprat utan barn som pockar på uppmärksamhet. Välbehövligt en dag som denna. Tack Tina för trevligt sällskap.
Hemma hos mormor Ann-Christine sov småttingarna sött. Jag  passade på att kika runt en stund i centrum innan jag åkte tillbaka till verkligheten.
 
Hemma möttes jag av en kokhet liten skrutta och en amningssugen trollunge. Min lugna stund kändes plötsligt långt borta. Jag fick i Siri alvedon och för ett tag blev hon piggare. Hon gick med på att dricka och fika...allt är bättre än inget.



En halv dumlegömma gick ner. Den andra halvan är runt munnen....kan man tro.


Det blev trugande resten av dagen.....

Mitt i alltihop bestämde jag mej för att börja ge Ellie smakportioner. Kanske inte den bästa dagen att börja på men eftersom hon vaknat så mycket på nätterna sista tiden tänkte jag att hon säkert behöver lite "riktig" mat. Vi testade potatis och palsternacka, lilla trollungen gapade efter mer som en fågelunge. Det gick galant så jag gav henne ett par teskedar gröt ikväll och likadant då, en överlycklig liten tjej gapar efter mer.



Mmm, är det så här det smakar.

Siri
somnade tidigt men vaknade nyss och vilar med morfar i soffan. Ellie slocknade precis innan skruttan steg upp igen så här går det i skift. Jag stal mej några minuter vid datorn innan jag tar med mej stora älsklingen tillbaka till sängen och kryper ner bredvid. Hoppas hon inte blir sämre!!!!

Kram på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0