Solig torsdag

Vi har haft en bra dag! Siri är piggare och har fått i sig lite av varje, inga stora måltider men yoggi, lite risgrynsgröt ,ett par köttbullar, några bett på macka, frukt. Ett och annat musbett då och då och så nyponsoppa som verkligen varit vår räddare i nöden. Nu håller skruttan på att somna, hon sov över 3 timmar i eftermiddag så jag tyckte inte det var någon större idé att lägga henne tidigare...

Ellie somnade som vanligt vid 8-tiden. Hon var trött, tyvärr brukar hon vakna till efter ett par timmar lagom att jag gått till sängs.



Ellie vid lunch, lekte med mormor och när vi drack kaffe sprattlade hon en stund på golvet.


Jag fick ett par timmar egentid i eftermiddag Ellie sov samtidigt som Siri och det var så skönt att lägga mej en stund i solen. Tycker aldrig jag hinner det, har också stor respekt för vad den gör med huden så jag solar med stor försiktighet och är ganska kluven om jag ska utsätta mej i onödan....hm men det är skönt en dag som denna när det fläktar lite. Jag läste senaste numret av mama som jag fick för flera veckor sen men inte haft tid att slappa med. Så skönt!!!

Barnen vaknade nästan samtidigt. Roligt att se stora älsklingen på hugget igen. Jag, morfar Bengan och skruttan tog en promenad till biblioteket för att låna böcker. Siri valde ett par som finns i bokhyllan hemma men även några nyheter, bla Sjörövar Rakel och Kapten Snorfinger en riktigt kul bok!
När vi ändå var ute så åkte hon kana och lekte på lekplatsen vid "min" gamla skola.



I det här huset var det musikskola när jag var liten nu är det bibliotek.




Var en varm kana i solen, tur Siri hade långbyxor.


Väl hemma badade jag båda sötnosarna i badkaret. Två små smutsgrisar, har gått några dagar sen sist. Ellie sitter nästan upp och skvätter och plaskar så jag är rädd hon ska svälja massa vatten. Siri tycker det är superskoj att bada tillsammans med lillasyster. Härligt att se, de här stunderna är välkomna då smälter jag och glömmer bort all trötthet små barn för med sig med vakennätter och tidiga morgonar.

Ellie har även idag fått smaka både potatis och gröt men var inte lika överlycklig som igår.... Jag ville inte truga för mycket men ett par teskedar fick hon nog i sig.

Som ni märker händer det inte så mycket men vi har det lugnt och skönt! Imorgon är det lottöppning hos Tina och med det tjejmiddag. Ska bli trevligt att träffa alla igen. Trollungen får följa med men jag hoppas hon somnar som hon brukar så jag kan vara med och skvallra.... ha,ha.

Kommentarer
Postat av: Lina Mrak

Hej på er!! Cyklade förbi ert häromdagen, leka Siri! sa Cornelis.... Så när ni har lust och e hemma så har jag en leksugen kille härhemma!!! Kram på er

2009-06-26 @ 14:44:41
Postat av: anna

Absolut!!! Vi är hemma nästa vecka... onsdag tror jag. Kan ses när som.

Ha så kul imorgon! Crille är presentansvarig så vi får se vad han hittar på...

Kram

2009-06-26 @ 16:11:09
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0