Trötter

Att jag aldrig kan lära mej. Vi har haft små barn i snart 2,5 år och jag tror inte jag sovit en hel natt på 3 år ungefär... ändå kan jag inte lägga mej i tid på kvällarna. Igår kom C hem efter matchen och vi pratade en stund om eländet, han var inte så säker på att de gjort självmål. Utan att en Landskrona spelare var sist på bollen. Det var stark sol och svårt att se. Han hade också gjort illa foten i slutet av matchen, glömde fråga i morse hur den kändes idag.... typiskt mej, en riktig tröttkeps.

När vi pratat ett tag började jag läsa "14 år till salu" och fastnade. Vilken fruktansvärd, skrämmande, hemsk,tragisk, det finns inte nog med ord att beskriva denna historia. Jag mådde dåligt när jag läste men det här är en bok som bör läsas. Jag hade svårt att lägga den åt sidan och plötsligt var klockan 12. För er som inte läst den läs!
Jag citerar..."Kan man rädda liv med hjälp av böcker? Helt klart! Det är !4 år till salu ett bevis på. Boken har under året ruskat om tonårstjejer, föräldrar och lärare och visat dem en verklighet där helt vanliga barn faktiskt säljer sex. I Sverige. 14 år till salu är årets viktigaste bok och kan rädda liv." Caroline Engvalls reflektion.

Jag var i alla fall otroligt trött i morse. Ellie vaknade första vändan vid halv 3, jag upp, amma, byta blöja och tillbaka till sköna sängen. Andra vändan klockan halv 7, trollungen jollrar glatt i sängen under tiden hon gör nummer 2. Jag väntar in i det längsta för jag tänker idag kanske det händer.... att C vaknar men icke. Jag upp igen, mmm nu är det morgon.

Frukost, strid om solkrämen, påklädning, hårspännen på skruttan idag (jag sa att Oscar skulle lämna tillbaka dem till affären och få pengarana om hon inte använde dem.... vad gör man inte? Det är ju så sött med spännen och tofsar ¨på småtjejer) Nu sover Ellie igen och jag ska sortera tvätt.
Solen skiner stark så inte kan man tro att det ska bli regn i eftermiddag... den som lever får se.



Solkräm, kepsen på och klar att gå!


Ha en skön Tisdag!!! Kram 


Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla in här!! Det är väl din gamla Mattias blogg?

http://mattiascarlsson.wordpress.com

2009-06-02 @ 20:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0