Ut på vift

 Det tar sin lilla tid att få ordning hemma och på sig själv. Jag bestämde mej för att  komma ut på promenad men tiden sprang ifrån mej och allt blev ganska stressigt. Ellie och jag var färdiga runt halvtolv, hm fick bli lunch på stan.



Lillatrollungen lekte på golvet innan vi gick ut.




Klara att gå ut på vift.


Ellie satt upp i vagnen och var helnöjd, mycket spännande att titta på. Snart blev hon trött av alla intryck och somnade gott. Jag fällde ner henne så hon kunde ligga ner och sova.

Vi gick till Åhlens, hade sett att de har en plastmatta som kanske kunde passa på balkongen. Tyvärr gjorde den inte det, var inte speciellt snygg och kostade 295 kronor. Nej då får det va.

C ringde och var klar med första träningspasset för dagen och med Ellie sussandes i vagnen käkade vi lunch på Twins uteservering. Var skönt att sitta en stund i solen. Egentligen har det varit kallt och blåsigt idag men tack vare solen helt okej.



Pizza till lunch, det sker inte ofta.


Pizzan var tunn och god, riktig italiensk. Soltorkade tomater, oliver, fetaost. Mums

Vi kunde inte sitta så länge, C hade ett möte och jag skulle hämta Siri.
Skruttan hade haft en bra dag med mycket utelek och köttbullar till lunch, kan livet bli bättre när man är två år? Hon cyklade ett par varv runt huset sen gick vi till Södras kansli för att möta C. Han satt fortfarande upptagen men Siri fick en pepparkaka av snälla Eva-Lena i receptionen... hmm, jag undrar om det är därför hon vill gå till "pappas jobb"?

Nu har C åkt till träningspass nummer två och Siri och jag myser en stund i soffan med "Pippi på rymmen". 
Ellie
sover igen

Snart dags att laga middag. Kramis 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0