Vi hade i alla fall tur med vädret....



Vart tog alla vägen?


Min midsommarafton blev inte riktigt som jag tänkt.... Jag kom i otakt med aktiviteterna hela dagen.
Vi var medbjudna till ett par bekanta till Cathrin och Johan. Långbord uppdukat i trädgården, människor i alla åldrar en lantig idyll med kossorna i bakgrunden. Kan det bli bättre? Nja, vi kom med Fröken Nej och lilla trollungen. Den första hade sin trotsigaste dag i historien och den andre ville amma eller sova när något annat skulle ske...
Sillen åt jag med Ellie i knät och det gick helt okej. Efter lunchen bar det iväg med hölass efter traktorer till midsommarstången. Tyvärr somnade Ellie och regnet kom precis när vi satt oss så jag packade in henne i bilen istället som stod olåst sen vi kom eftersom vi inte hittade nycklarna.
När jag väl kom iväg körde jag åt fel håll, hittar inte så bra på Öländska landsbygden. Förstod att jag hamnat fel och vände men för sent.... när jag kom fram var dansen slut.


Nåja, jag har hunnit dansa många år och huvudsaken i år var att Siri hade roligt. Det tråkiga att varken C eller jag var med vid stången och kunde se vår älskling  helnöjd. Hennes höjdpunkt var nog traktorfärden ändå trots att hon på tillbakavägen slumrade till en liten stund.

Nu var det dags för tipspromenad... för mej dags för ammning. Hm, missade den också.

När jordgubbstårtan dukades fram och någon började prata om att vi skulle åka hem kände jag " nej,nej.låt mej få sitta ner och dricka kaffe och äta min tårta i lugn och ro och få lite midsommarkänsla så är jag nöjd" Och det fick jag, solen lyste, tårtan var den godaste jordgubbstårta jag ätit vad jag minns och allt var plötsligt toppen!!!

Vi körde hem till Cathrin och familj, då kom regnet men det gjorde ingenting. Vi grillade och myste. Siri somnade klockan sex helt slut och ville inte ha någon mat. Hon vaknade sent morgonen efter och hennes vanliga goa jag började skymta. C och jag bestämde oss för att få ordning på rutinerna igen så hon kanske slipper ha det så jobbigt med sig själv (och oss) Kan vi bespara oss några utbrott är det värt mycket!

Hoppas alla haft en skön helg!


Kommentarer
Postat av: Tina Jonasson

Men Anna, du träffade ju faktiskt oss vid dansen. Har du glömt det? Visserligen bad jag om att du inte skulle lägga in någon bild på din blogg men att inte ens bli omnämnd...jag tyckte det var roligt att träffa er om så bara en kort stund.

2009-06-23 @ 08:45:55
Postat av: anna

Så sant, det var väldigt kul att träffa er! Bilden på dej blev fin och jag tänkte lägga ut den men eftersom du bad mej låta bli vågade jag inte... Det hände mycket på midsommar som inte blev omnämt var lite trött igår när jag skrev få be om ursäkt! Kram

2009-06-23 @ 11:19:07
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0