Vilken sommardag!

Det är bara så skönt med sommarvärme och strålande sol! Jag blir mycket gladare när dagarna är som den här.  Det gäller säkert de flesta så länge temperaturen inte drar upp över 30 grader.

Ellie sov över 2 timmar i förmiddags i vårt svala sovrum med öppet fönster så det fläktade lite, var tydligen väldigt skönt.
Jag ammade, sen gick C (som jobbat klart) och jag till stan för en lunch. Hamnade på Trattoria (kan vara fel...) på uteserveringen lagom balans av skugga och sol. Jag myste med en parma/brie ciabata. C hade redan ätit pasta så han höll mej sällskap och drack vatten i skuggan. Ellie var vaken och fick komma upp och kika lite.



Puss älskling!


Vi hämtade Siri på förskolan och gick hem för att ta emot Farmor, Farfar och Oscar. Skruttan har väntat och längtat. Jag sprang ner snabbt och handlade på Konsum, hanns inte med någon storhandling när lilla trollungen sov så länge.

Precis när jag kommit hem igen var de framme. Siri pussade och kramade oscar de vuxna vet jag inte om de fick något mys alls...
Oscar delade ut presenter och Ellie var mest nöjd med sin. Hon gillade både pappret, snöret och boken som var i.



"Kan man äta snöret?"


Vi myste på balkongen med en kaffe. Är lagom skön eftermiddagssol, härligt!


       
Siri med farmor och Oscar. Kaffe mmm,gott! Kaxa tyckte dock det var för varmt!




Fina kusiner.


Skruttan bara måste visa sin fina cykel för Oscar C följde med dem ut på en tur medans jag fixade middag. Jag gjorde det lätt för mej... fräste lite bacon, färska champinjoner, i med laga lätt, ädelost och en pressad vitlöksklyfta. Voila,
färdigt med pasta och grönsaker till.

Carina (farmor) hade med sig färska jordgubbar som vi åt till dessert. Mina första för säsongen. Supergott men vågade bara smaka på grund av allergi som jag fick när jag var gravid, tänkte Ellie säkert är känslig också...



En riktig sommardag "kräver" jordgubbar och glass.




Böcker är spännande men än så länge bäst att tugga på tycker Ellie.


C och de andra grabbarna i Södra spelade match ikväll. Jag var lite sugen på att gå nu när vi hade släkten här som skulle titta. Tillslut bestämde jag mej för att det passade tjejerna bättre att stanna hemma. Så här i efterhand var det ett klokt beslut. Dels broende på att Siri sov före klockan 8 och Ellie strax efter men också på grund av resultatet. Det kan inte varit någon rolig match att se. Landskrona vann med 2 mål varav ett var självmål. Taskigt!!!
Tråkigt att det inte kunde bli en hemmaseger, hoppas inte förra året upprepar sig. Då var det precis som om de bara inte kunde vinna hemma och tillsist tröttnade publiken.

Jag får prata mer med C när han kommer hem och höra vad som hände....

Nu är jag själv med de sovande älsklingarna och ska lägga mej på soffan och läsa. Köpte boken "14 år till salu" skriven av Caroline Engvall för ett tag sen men har inte hunnit börja i den. Ikväll är det dags!

Ha en skön sommarkväll!
                                                                                






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej! Ja fy vilken match, du gjorde rätt som inte gick! Lova var ledig från förskolan idag, Micke var ledig från jobbet. Lite synd, de hade nog tyckt det var roligt att se varandra i samma tröja! Vi hörs mer i morgon! Kram

2009-06-01 @ 22:19:50
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej!

Vad tråkigt att dom förlorade, första förlusten när vi har varit och tittat o hejat på hemmaplan.Jag tycker publiken var lite seg, det är ju i detta läget J-södra behöver stödet. 3300 i publiken, det kan man inte tro. Heder till skolklassen, dom hejade o försökte få i gång alla andra. Tack för en härlig dag o god mat. Vi syns till helgen. Puss till ungarna. Kram

2009-06-02 @ 09:14:11
Postat av: anna

Usch ja, vad tråkigt för er som var där och såg eländet... Nästa match får vi se på Tv. Vinst,vinst,vinst..nu tänker vi positivt!!!



Kram på er!

2009-06-02 @ 09:34:54
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0