Äntligen!

Jag tog Ellie i babybjörnen eftersom lilla älsklingen var klarvaken när vi skulle på promenad. Hon är inte överförtjust i selen men vi var bara tvungna att komma ut i det härliga vädret. Siri ville cykla, givetvis fick hon det. Vi tog med vagnen för säkerhets skull. Promenerade ner mot stranden... Skruttungen cyklade med sina små ben. Väl vid strandpromenaden blev hon väldigt sugen på att bada men jag lyckades avstyra. Det är så kallt i Vättern, jag vill helst inte bada där ens mitt i sommaren. Vi såg ett par tappra själar  som doppade sig och lät oss imponerades av vattenskoteråkare.



Siri med sin prinsesstrehjuling, present från farmor och farfar. Tack så mycket!




Vilken skön eftermiddag!


Ellie
somnade i selen, jag började få ont i axlarna så hon fick sova vidare i vagnen. Tyvärr inte helt nöjd med det... En bestämd ung dam. När vagnen rullade på slocknade trollungen tillslut.
Resterande familjemedlemmar tog ett stopp på piren för säsongens "första" glass.



Vi delade på en GB Sandwich.


Tiden flög iväg och kvällen kom. 23 grader visade termometern, vi hade ingen större lust att gå in men det var dags för  amning, bad och middag. Siri åt före oss, jag lagade paj och det brukar hon inte vilja ha. Ikväll blev det pasta, köttbullar och grönsaksblandning till lilltjejen. C och jag åt senare när barnen lagt sig, det är trevligt att äta tillsammans med Siri och vi brukar försöka få till det... men ibland behöver man lite vuxentid också.



Rucculapaj med en god sallad


Vi såg en trevlig film "Juno" eller jag såg och C surfade på nätet. Till filmen serverades en gammal klassiker "Rocky road" mm... den glassen är så god!

Siri har vaknat och ropat, jag har burit in den lilla gosen i vår säng. Nu ska jag borsta tänderna och göra henne sällskap.
"Sweet dreams" 




Kommentarer
Postat av: LInda

Såg också Juno igår.

Fina bilder!!

2009-05-02 @ 23:42:33
URL: http://icelinda.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack så mycket!

Kram

2009-05-03 @ 08:19:16
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0