Busy friday

Som jag skrev innan, dagen har gått fort.
Städningen blev gjord, behövdes verkligen... oftast hinner jag bara dammsuga och städa av i badrummet ,så tänker jag att jag ska hinna färdigt men icke. Idag dammade jag och torkade av överallt + min vanliga städning, skönt. C tyckte vi kunde få ordning här på söndag men då är det morsdag, inte har jag lust att greja med det då.....kanske kan ske något roligt?! Ja,ja, nog om detta.

Geetha kom förbi på lite förmiddagsfika. Siri snålade med kramar till en början men sen skulle hon sitta bredvid och tillslut i knät. Hon bara spelar svår. 
Ellie skrattade också upp sig och myste med sin gudmor. Även hon kan spela svårflirtad om hennes mamma är i närheten. 



Trevligt med sällskap!


Vi snackade bort ett par timmar. Siri sov en stund och blev grymt besviken när hon vaknade och Geetha inte var kvar. Hon blev snart glad igen när jag påminde henne om att vi skulle träffa Rebecca och Lova för en titt på marknaden. En sen lunch och sen iväg. Det var mycket folk överallt och att ha med barnvagn gör inte saken bättre.
Vi stannade till vid hoppborgen, tjejerna ville hoppa och just då var det inga andra barn men precis när vi betalat hoppar det in ett gäng vilda ungar modell större. Småtjejerna blev fundersamma men hoppade när Becca och jag höll i handen, försiktigheten släppte efter en stund....



De sprang och hoppade omkring så jag fick ingen riktigt bra bild...


Lova hade blivit lovad en ballong och Siri ville också ha trots att det finns två Nalle Phu ballonger hemma men man kan aldrig ha för många ballonger... En helikopter valde skruttan.



Nöjda tjejer.


Vi blev lite hungriga, fralla och dricka på Åhlens. Ellie vaknade och fick komma upp en stund.



Siri är extremt kittlig


Det var skönt med en paus från alla människor men efter ett tag packade vi ihop oss för ett sista stopp på tivolit. Ellie var inte fullt nöjd med att behöva ligga i vagnen igen. Jag får snart sätta henne upp, har för mej att Siri var runt 5 månader när hon tröttnade på liggvagnen. Usch, tiden går för fort, min lilla lilla bebis snart kryper hon väl omkring.

Jag hade lovat skruttan att åka karusell så Ellie fick skrika en stund men somnade om som tur var. Det är inte roligt när hon inte är happy.



Siri valde karusell. Jag funderade på om jag kunde  stiga av i farten (blev lätt illamående) men satt snällt kvar när elefanten åkte runt och upp i luften.

Väl hemma, Emil på bolibompa. Passade bra för imorgon åker vi till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld.
Vi ska titta på Pippis hus och hoppas se Lotta cykla förbi eller se Emil springa till snickerboa.

Nu är det snart godnatt för mej. Natt natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0