Bvc och lek

Ellie hade tid hos Lotta på bvc vid kl ett,  dum tid när Siri ska hämtas halv två...
Jag klädde på trollungen för att gå lite tidigare och möta upp C och ta en lunch på stan. Han var försenad idag igen...eller tidsoptimist kanske? Vi träffades tillslut på Åtta Glas och hastade i oss varsin pasta med ryggbiff, kantareller och ruccula, väldigt gott. Jag tror inte C hann känna någon smak, hade en tid att passa ungefär en kvart efter vi fått maten.
Jag satt kvar och åt upp i min ensamhet. Var glad att inte behöva stressa riktigt lika mycket som C.



På väg till stan, Ellie sover sött i regnvädret

Efter lunchen gick jag vidare till bvc, lilla älsklingen sov fortfarande. Hon var vaken hela förmiddagen så det behövdes en rejäl dos med sömn. Väl inne hos Lotta slog hon upp sina stora bruna ögon. "Jaha nu blir pappa glad, ingen tvekan om att hon blir brunögd" "jovisst,men det är farmor som blir gladast" svarar jag.

Ellie blev vägd, 5750 och mätt, 63,7.... lilla,lilla trollungen hon är så söt och näpen.



Lite förvånad och nyfiken på kameran.


Jag skyndade på för att hinna i tid till förskolan. Siri blev glad när jag kom men ville baka lite till med leran,,, är alltid något "jag ska bara..."
Idag gick vi direkt hem. Ellie skrek för hon var hungrig, det regnade fortfarandeoch jag hade ingen lust att vara ute.
Det blev mellanmål och lek inne för oss. Alla var nöjda!
Siri har varit så påhittig och lekt själv hela eftermiddagen, jag har varit lite delaktig men inte styrande.



Mys i puffen med Nalle Puh på Cd

Lilla skruttungen myste lite efter mellanmålet men tröttnade snart och började leka...



"Mamma dockan hungrig, äta mitt bröst."




"Dockan vill sitta stolen"




"Dockan mer hungrig äta mat"


Det är så härligt att se denna påhittighet, dockan (Kalle) körde bil, åt för varm gröt och fick lyssna när Siri läste bok.
Under tiden vek  jag tvätt och Ellie gymmade.

När sötnosen lekt ett bra tag ville hon ringa till farmor. Lika bra att passa på när hon vill prata, oftast har hon inte tid. Det blev ett långt samtal om det mesta... Jag vek in resterande tvätt och fixade en lättare middag samtidigt som hon pratade.



Skönt att ta en paus med farmor i luren.


Kvällen har flygit förbi med samtal med Johanna, kvällsmat, bad av Ellie, nattning och amning.
"Imorgon är en annan dag.."

Natt natt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0