Dopkalas

Vi hade dopkalas igår i Örjanssalen, en lagom stor lokal i Sofiagården. Tanken var att vid fint väder kunde barnen leka ute på gården men tyvärr kom regnet. Detta hindrade dock inte alla glada ungar att leka loss inomhus istället. Cathrin (som är en ängel) hade med sig ballonger som såg ut som stora larver när de var uppblåsta. Otroligt uppskattade, stora som små lekte med dessa.

Jag fick hjälp i köket av Johanna, Geetha och Carina det breddes mackor för glatta livet. Själv tog jag en amningspaus med Ellie innan jag också fixade och ordnade. Söta Cathrin gick  en promenad så lilla trollungen kunde sova i vagnen.
Underbart att alla hjälpte till... hade jag inte fått hjälp i köket hade jag inte hunnit prata med någon och det vore ju fruktansvärt trist.

När vi trodde att vi var färdiga i köket och sagt varsågoda tittade jag till på severingsbordet... nästan alla smörgåsar var slut. Oj oj, det fanns hungriga gäster... vi gjorde mer smörgåsar. Köttbullar, ägg och sill, ostfrallor och grönsaker allt gick åt. Jag tror det var fyra mackor över när alla var mätta och belåtna.



Siri hade dukat till Lova bredvid sig annars var det fri bordsplacering









Alla våra glada och trevliga gäster.

Det blir alltid mycket fix i köket vid kalas. Vi var trettio stycken, kanske max antal om man inte ska ha serveringpersonal men då blir ju allt mycket dyrare... Vi dukade kvällen innan och jag ordnade med blommor på morgonen. Vita rosor, vaser och dukar. Ljusrosa servetter och ljus sen lite rosblad på bordet. Enkelt och snyggt. Lite gulligt måste det vara när en liten prinsessa ska döpas....

Till kaffet  serverade vi äppelpaj med vaniljsås (som tyvärr blev allt för tjock) chokladmuffins, kolasnittar och dumlegömmor (de två sistnämda sorterna bakade av min mamma Ann-Christin)
Nu var de flesta ganska mätta så här blev det lite mer över.



Mormors dumlegömmor... mums


Dagen gick som sagt allt för fort... Vi öppnade paketerna. Ellie fick så mycket fint. Tack alla!!!!
Siri
fick också massor med paket så hon var helnöjd... hade verkligen inte behövts men Tack så mycket!!! Hon har lekt hela förmiddagen med pussel och böcker, provat halsband, klänning och diadem...



Skönt att sparka loss lite...




Fyra generationer


Efter paketöppningen började de flesta droppa av som sagt två,tre timmar i bil, då kan det vara skönt att inte köra allt för sent. Vi diskade och städade i ordning (Cathrin du är en klippa utan dej hade vi städat fortfarande)

Mina älsklingar och jag var hemma strax efter åtta, Lite kvällsmat och saga för skruttan och sen sängen, Hon somnade på stört. Jag tycker hon var så duktig hela dagen. en riktig kompis som lekte med alla barnen. Vi är så stolta föräldrar till världens härligaste tjej! Sen att få en liten flicka till, ska bli spännande att se hur hon utvecklas om de blir lika till sätt eller utseende eller inte alls. Hur som helst är vi glada för våra underbara prinsessor. Ni är vårt allt!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0