Ellies dop

Nu är lilla trollungen döpt... det blev en hektisk men lyckad dag! Dopaktan ägde rum i Slottskapellet här i Jönköping, ett litet mysigt och harmoniskt kapell beläget mitt på kyrkogården.
Solen föll in genom fönstren, prästen hälsade välkomna och "Den blomstertid nu kommer" var första psalm. Ellie var lugn och trygg i min famn när vi gick fram till altaret.
Ellies gudmor Geetha inledde med att läsa en dikt hon skrivit till sötnosen.



Underbara lilla krabat

Du lilla barn så liten och trind
jag vill hålla din hand och smeka din kind
Med nyfikna ögon du tittar på mig
och du vet att jag aldrig skulle kunna
säga nej.
Jag smälter som smör när du tittar
och ler och jag känner att jag bara
vill ha mer och mer

Du har kramiga armar och knubbiga ben,
din kind är så rosig och huden så len.
Vill ha dig på armen och vara dig när
genom livets alla dagar,
jag lovar och svär

Ska alltid finnas till för dig
när livet tuffar på,
ska guida och vägleda
så gott det går

Ska alltid finnas till för svar,
om svaren jag kan ge.
För lycka är att hjälpa någon
annan till att le.

Text: Geetha Davidsson

Tack Geetha! Det var fint. Vi är så glada att du är fadder till Ellie!

Ett stort Tack  till lilla älsklingens andra fadder Magnus (Mankan) som tänker på framtiden och har öppnat en fond till sitt gudbarn. Vi är lyckligt lottade att du tackade ja till detta uppdrag!



Tre barn döptes så det var trång vid altaret.


Siri
var så duktig i kyrkan. Först satt hon hos kusin Oscar  sen hos kusin Alex.



Två härliga grabbar som Siri ofta längtar efter.


Dopakten tog ca en halvtimme, Ellie tröttnade mot slutet och fich ha sin napp. De andra barnen var också lite ledsna ibland. Prästen hällde ganska mycket vatten på huvudet och det uppskattade inte lilla fröken.






Ellie Anna Augusta visas upp för släkt och vänner.

Som sagt var det fler barn som döptes så en av faddrarna sjöng så fint, vi som önskat sång men inte kände någon som kunde tänka sig att sjunga. Detta passade perfekt. Jag uppfattade tyvärr inte vad sången heter men den kändes rätt!



Vacker sång framfördes, tänk vad lite musik kan glädja...




Jag bar fram till dopet eftersom Geetha skulle läsa.




vacker altaretavla




Lilla älsklingen ville pussas och kramas lite.


Vi är helnöjda med dagen! Härligt att det var så många som ville komma trots att nästan alla har ett antal timmar att köra.
Nu är jag helt slut. Har fler bilder men återkommer imorgon med  fler.
Måste sova....

Tack alla som var med idag och gjorde Ellies dag minnesvärd!! Kram Kram






 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0