Ensamma mamman för en dag.

C åkte till Södertälje tidigt i morse så jag har varit hemma med båda tjejerna själv hela dagen. Det kan lätt köra ihop sig med två små barn.... men på det stora hela har vi haft en skön dag. Det gäller att sänka kraven på sig själv.
I förmiddags bestämde jag med Lina att ses i friardalen så Siri, Cornelis och en flicka som heter Felicia kunde leka och vi mammor (Jag, Lina och Katrin) fick lite vuxentid. Välbehövligt idag när allt hänger på att jag orkar hela dagen.



På väg till parken


vi var ute i nästan 2 timmar, Ellie sov hela tiden. Det märktes på Siri att hon var trött efter gårdagen men att få träffa Cornelis fick henne att glömma bort tröttheten.
Gick hem för lunch, rester idag... som sagt sänker man kraven finns det tid för annat idag kunde vi vara ute längre och det var härligt i det fina vädret.

Ellie höll sig vaken över 4 timmar i eftermiddag så vi blev kvar inomhus resten av dagen. Hon trivs bäst med att gymma eller spana på Siri från babysittern när hon inte vill sova.
Den lilla stund trollungen sov myste Siri och jag i soffan med en film sen fick hon bestämma mat, då blev det korv med bröd.



Noga med att inte spilla på favorittröjan


Jag lyckades klippa stora älsklingen idag, hon tittade ner när jag tog första klippet så luggen blev rätt kort, stackars barn!



Vi sätter toffsar i håret och jag fotar och fotar för jag vet att hon snart drar bort snoddarna




Det här är en tjej med humor


Båda små behövde bada så det var bara att "ta tjuren vid hornen" Pyjamaser på och sen sagostund. Siri valde Bamse och Hoppa-Tossa, kul har inte läst den innan.

Jag hade inte tid att kolla hur det gick för Södra förrän matchen var slut. Det blev vinst med 1-0, målet gjorde Santos men C la passningen. Han fick också sitt tredje gula kort och är avstängd nästa match.
Syrianska var motståndarlaget som fick 2 spelare utvisade. Nu har de gröna 14 poäng och ligger på en 2:a plats i tabellen. Vad det är skönt när det blåser medvind!

Ett bra avslut på veckan! Kram


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hon är för go lilla Siri! Vilka fina kort med toffsar! Tack för igår! Kram

2009-05-17 @ 22:00:52
URL: http://becksan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha,ha.. ja det gäller att passa på.

Kram

2009-05-17 @ 22:11:53
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0