Ett litet nafs i näsan

C kom hem lagom till lunch, Ellie sov gott så jag hade gått om tid till att laga lax i hummersås. En favorit här hemma som går att göra både till vardag och fest. Vardagsvarianten gör jag med laxfile och med lättare gräddprodukter , man kan också utesluta stenbitsrom. Perfekt att ha kokta grönsaker och pressad potatis till. Även  Siri äter bra av detta så jag sparade en portion som hon fick till middag.



En god och sund lunch

Jag cyklade och hämtade Siri och C var hemma en liten stund mellan fotbollspassen med Ellie. Kom precis i tid till förskolan men lilla älsklingen ligger fortfarande och sover. Hon var sist kvar på vilan, brukar vara bland de första upp. Där tog den tidiga morgonen ut sin rätt.
Hon var ganska svårväckt... tro jag det, lugn skön musik, mysig kudde, nalle och napp. Tillslut fick jag med henne hem. C stod och trampade i dörren på väg till nästa klass.

Jag blev tvungen att ta med båda tjejerna ner i tvättstugan (brukar sätta Ellie i bilstolen) Siri hjälpte till att plocka i och ur maskinerna sen lekte hon med lilla trollungen. Plötsligt hör jag ett illtjut från Ellie och förstår att Siri gett henne ett litet nafs i näsan istället för en puss som det nog var meningen att vara... Jag tar upp en gråtandes liten tjej med ett tandmärke på nästippen så Siri kunde inte neka vad hon gjort,
Jag frågade "Varför gjorde du så, bet du Ellie?" Enda svaret just då var "Förlåt Ellie, bet dej näsan".
Siri har aldrig bitits förr vad jag vet... hon tog upp det själv senare ikväll. "Jag bitit Ellie näsan" Jag svarar "Ja, var du arg då?" Näe" säger skruttan. Jag fick inget mer svar så jag frågar "Ville du bara smaka på Ellies näsa?" Jaa, mamma"
Vi kom fram till att det gjorde ont och att man inte får bita någon.

I eftermiddag mellan tvättarna gick jag en runda till stan med båda sötnosarna. Den lilla behövde sova och jag hade några ärenden. Är som sagt snuvig så ett stopp på apoteket först sen hade vi missat 300 kronors rabatt på Cs byxor från Stil så jag fick gå dit och ordna det. Kikade även lite på Lindex mm.



Elefant på stan som Siri alltid måste gunga på


Väl hemma.. tvätt, middag, Bolibompa och bad av två små smutsgrisar. C kom hem lagom till sagan.



Nybadad och väntar på att pappa ska läsa.




Också nybadad men kräktes och gjorde nr två så innan hon somnade för kvällen var vi inne på tredje pyjamasen.

Jaha, det var vår dag i ett nötskal... nu ska jag kolla tågtider. Funderar på att åka på lottöppning med vännerna. Är bjuden till Tina får se om Ellie och jag kan åka och C är hemma med Siri.

Ha en skön kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0