Förmiddagsutflykt

Dagen började med en skön morgon. Siri vaknade i vår säng med jeansen på, "mamma jag vill inte ha byxor" Nej, tänkte jag, skulle inte heller vilja sova i jeans. Skruttungen hade tydligen vägrat ta av sig dem när C la henne igår kväll.

kokte mannagrynsgröt och ordnade frukost medans jag duschade och klädde på mej lite snabbt.
Jag plockade in i diskmaskinen och diskade upp grytor och annat som inte får plats i vår lilla maskin. Siri sprang omkring och vägrade allt.... Hon var inte arg men C blev lite trött och småsur efter ett tag. En två-åring kan vara otroligt tålamodsprövande... Tillslut var hela familjen färdiga för en tur till Stadsparken.

Ellie
somnade direkt i vagnen. Det var kyligt men sol och hög, klar luft, härligt med andra ord. För att spara lite tid handlade vi med oss kaffe och fika. Lyxade med kanelbullar och frukt.




"Vilken stor bulle"

Siri matade alla redan välgödda änder och duvor i dammen med sin halvätna macka och nästan hela bullen, Hon sprang efter de stackars fåglarna.."Kom pippin, här min macka"



Siri vill gärna klättra in till fåglarna

När vi fikat klart och fåglarna fått resterna var det dags för lek i parken. Vi var inte ensamma utan större delen av Jönköpings barnfamiljer verkar ha tänkt samma tanke som vi. Det är en väldigt fin park med både lek och grillplats. Man kan också gå och titta på djur, väldigt mysigt men det blev det inte idag.



En vårtur på motorcyklen


Nu är vi hemma igen, Siri behöver sova... Jag ska laga lite sen lunch. Idag blir det fisksoppa. Ellie ligger på golvet och sträcker ut en stund. C sträcker ut sig på soffan. Känner lugnet.



Lilltjejen börjar bli stor.

Lite amning och sen mat till resten av familjen. 


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0