Fotbollskväll

Vi förberedde oss inför kvällens match, Södra-Trollhättan med fullkornspasta och köttfärssås. Siri åt två stora portioner, inte likt henne men roligt att "mammas mat" är bäst.



Härligt, när det inte petas i maten

C
hann också få i sig ett lass med kolhydrater innan matchstart.

Efter middagen kände Siri för att se på Pippi Långstrump på rymmen... tråkigt väder och länge sen vi softade med film så hon fick titta. Jag skrev en checklista inför dopet under tiden och tittade med ett halvt öga på filmen.
Pratade en kortis med Geetha....
Lekte tittut med Ellie, hon skrattade högt och lyckligt. Så underbart att höra inte undra på att man gör nästan vad som helst bara för ett leende.



Fin i kläder från Åhlens, present av familjen Johansson/Kummel. Tack så mycket!


Jag frågade Siri om hon ville se pappa på Tv. Jodå det ville hon, Vi borstade tänderna och tog på pyjamasen, laddade i soffan med täcke,kudde,alla gosedjur och ett par böcker,
Under försnacket läste vi....



Två favoriter just nu


När spelarna tågade in på planen var stämningen på topp, märktes på Siri att hon tyckte det var oerhört spännande. "Min pappa, titta min pappa" och i nästa andetag "Micke, titta Micke".



Gostjej, läste bok för mamma


Var nog lite konstigt att se pappa på Tv. Koncentrationen höll knappt en halvlek. När morfar Bengt ringde i halvtid var det två trötta tjejer i soffan. Jag hade inte tid att prata, Siri började klättra omkring så det var dags för sängen. Jag trodde även Ellie var redo för att nattas men hon blev bara ledsen och skrek, vet inte vad det var för fel...stackars liten. Resten av matchen gick jag omkring med lilla trollungen på axlen.
Jag såg dock målen och vilket mål Thelin gjorde efter en snygg passning av Redo, sen att Redo fick göra ett mål också var pricken över i. Härligt med 3 poäng och ett rejält kliv upp i tabellen!!!!

Ellie somnade strax innan matchen var slut.
Cathrin ringde och vi pratade en lång stund, har ringt om varandra i en evighet... men nu ses vi snart igen, Blir trevligt!

C kom hem och vände för ett tag. Han skulle ut och möta grabbarne för en öl. Sker inte speciellt ofta nu för tiden..... Jag minns inte ens när jag var ute sist. Ja,ja snart är det min tur!

Dags att sova! Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0