Fredag

En fredag som inte har kännts som fredag utan mer en söndag... Är nog för Siri varit ledig från förskolan sen i onsdags. Vi fick sovmorgon i morse, alltid skönt. Jag vaknade av Ellies jollrande runt halv 8, en glad nybajsad tjej.
Morgonen rullade på med fruktsallad m.m till frukost lite lek och sen C till träning och jag kämpande med att få oss andra färdiga för att gå ut innan lilla trollungen blev för trött.... mitt vanliga dilemma, stressa för att komma iväg eller softa och bli kvar inomhus till efter Siri också vilat. Idag kom vi iväg...

Regnet hängde i luften men det blev aldrig någon störtskur så det var rätt skönt. Vi handlade några småsaker sen postade vi ett kort till någon som brukar läsa den här bloggen.... spännande, ni får se vem på måndag.
Gick vidare till fågeldammen och matade de mätta änderna och glupska fiskmåsarna som jag helst inte matar.
Siri ville gå till lekparken så det fick bli en sväng dit också.
Tyvärr kom Fröken Nej fram idag igen och då brukar även Arga mamman titta förbi, ingen bra kombination!
Trist med trots, vore skönt med en dag utan.

Till lunch lagade jag italiensk fisk med haricote verts och pressad potatis, gott! Alla åt med god aptit. Sen en sovstund för skruttan.

C bestämde med Skördis att ses på Kaffe paus för en fika så vi tog en promenad allihop. Siri ville ha en chokladboll... men på det här fiket är de stora som hus och kan mätta en hel familj. Man kan tro att de glömt att baka ut smeten. Det är skillnad mot sju sorters kakor s recept som ska räcka till 30 st. Varför ska allt vara så stort nu för tiden????
Vi hade trevligt, skruttungen lekte med Edvind som fått följa med sin pappa.
På hemvägen regnade det igen...




Under stort paraply blir ingen blöt


Både C och jag hade sprängande huvudvärk när vi kom tillbaka. Jag vilade en halvtimme medan Siri tittade på Pippi och C slappade i soffan med Ellie och datorn.

Men snart var jag tvungen att ta tag i middagen. Hade lovat att göra hemlagade hamburgare. Går ju ganska fort men det är sådär att stå i matos när huvudet bankar. Jag kände mej lite bättre efter vilan  och ännu piggare efter maten.



Bättre än Mc´donalds




Gillar också hamburgare men tyvärr inte sallad.


När vi satt och åt kändes det mer som fredag... typisk fredagsmat, inget vi äter en vanlig middag i veckan.
Efter maten sparkade skruttan boll, C var full av beundran när hon sköt på rullande boll, "kanske blir en fotbollsspelare i alla fall" Tydligen har Arsenal ett bra tjejlag. Undrar om talangscouterna tittar på 2-åringar?
Ha,ha vägen dit är lång och många andra intressen ska prövas....

Vi ska se en film ikväll också, Quantum of Solace. Den igår var en riktig tjejfilm dock ingen tokig romantisk komedi utan en film för lite mognare publik fast inte killar.

Nu ska jag se efter så Ellie somnat och stänga till dörren till Siri

Trevlig kväll och en hel helg framför oss!!!



Kommentarer
Postat av: ks

hoppas helgen är/har varit mysig?

jag gillade vicky christina bättre än quantum...

jag tillbringar helgen på jobbet, väntar på tvillingar i slutet av v 29... el också hinner vi gå hem innan dess... vore rätt skönt, är lite trött efter en oväntad skriknatt, plötsligt efter flera veckor med skön nattsömn så bara kommer de... skumt.

kram, kram

2009-05-23 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0