God kväll

Dagen har rullat på trots förkylning, känner mej lite groggy. När Siri sov i eftermiddag vilade jag och Ellie slappade i spjälsängen med mumintrollen (sängmobil) som sällskap, efter en stund somnade även lilla trollungen. Lugnt ,tyst och skönt i en halvtimme sen vaknade båda två men då var även jag lite mer på humör. En powernap kan göra stor skillnad.

Vi traskade hem till Rebecca och Lova för lek och middag. Ellie somnade i vagnen, hon behövde det efter bara små korta sovpass tidigare. Blir jobbigt för henne om hon inte får något längre sammanhängande sömn (jobbigt för hennes mamma också)
Tjejerna började med att leka ute, blir alltid lite gnäll angående den enda gungan. Vi förstod att blodsockret var lågt och tid för middag. Rebecca bjöd på god lasange. Siri brukar inte tycka om det men idag åt hon en hel portion och knaprade morötter så det var en extra god variant.
Vi blev kvar inomhus, Ellie vaknade, ammade, lekte på golvet och spanade på stora tjejerna som måste pussa och krama henne lite då och då. Härligt att se, Lovas docka heter t.o.m Ellie.
Busungarna sprang omkring så de blev alldeles svettiga, leker mycket bättre när inga saker är inblandade... kan vara svårt att turas om. Tänk om vi haft 2 av allt? Hur hade deras utveckling blivit då? Säkerligen inte bättre!



Ellie vill vara med de stora tjejerna!


Södra tog 3 poäng borta mot Ljungskile, Santos satte en straff. Nu ligger grabbarna på en andra plats i tabellen men alla lag har inte spelat 9e omgången så har de otur halkar de ner. Skönt med seger åtminstonde de andra matcherna kan inte Södra påverka.

Nu är vi hemma sen ett par timmar och sötnosarna sover sött. Jag slappar i soffan och väntar på C.
Kajsa
ringde och vi pratade om lite av varje... Hon ska försöka åka hit med lilla Lova och hälsa på. Hoppas vi får till det, var så trevligt sist när jag och Ellie hälsade på och sov över hos dem i Kalmar.

Nu är timmen sen som vanligt. Jag ska softa med mama till C kommer, får se om jag orkar hålla mej vaken.

Ha det gott!!! Kram



.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0