Grattis Norge!

Igår kväll var det Eurovision song contest, tror ingen har missat det även om alla inte tittade... Vi bänkade oss i soffan mätta och belåtna efter en god middag, Rebecca, Micke och Lova var på besök, småtjejerna lekte för fullt och Ellie skrek periodvis, så någon lugn och ro var det inte tal om.
Vi hade trevligt i alla fall! Siri och Lova dansade loss framför TVn. Jag kan inte säga att jag var särskilt imponerad av något bidrag mer än Greklands sexbomb som bjöd på ett underhållande dansnummer som vi skrattade oss igenom.
Vi förstod att Norge var favoriter men ärligt talat, är den låten bra? Nu säger inte jag att Sverige var bättre för jag är inte förtjust i La voix heller men 21:a plats det är pinsamt en riktig jumbo i år igen. Det är bara till att säga Grattis  Norge och detta i dubbel upplaga.... Idag är det den 17 maj, Norges nationaldag så Gratulerer med dagen kära grannland.
Jag och C har bott och arbetat i Tönsberg ( Norge) 2005 och 2006. Vi var med och firade nationaldagen med våra norska vänner  båda åren. Otroligt trevligt att bli inbjuden som svensk där vi inte har några speciella traditioner den 6 juni, när vi borde fira som attan.



17 maj 2005




Inbjudna till Borgen med familj och vänner, vi hade gärna firat med er idag!


Kram på er alla och ha en fin dag!!!

Kommentarer
Postat av: Geetha Davidsson

tänkte väl att det va gamla bilder...blev helt konfys...hur hann ni till norge bara så där =)

2009-05-17 @ 21:42:00
Postat av: Anonym

Riktigt så snabba är vi inte...

2009-05-17 @ 22:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0