Hujeda mej....

Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby vilket ställe! Ett paradis för små barn och dess föräldrar, som jag sagt innan, "glada barn gör glada mammor och pappor". Vi kom iväg i hyfsad tid men som vanligt fick Rebecca Micke och Lova vänta på oss. Är det vi som är slöa eller är det sån skillnad med två barn? De fick vänta runt 10 minuter så ingen katastrof men ändå...

Pipp Långstrump var höjdpunkten och vi hade tur att träffa henne. Tyvärr missade vi teatern men jag tror inte tjejerna tänkte på det för vi fick se en glassätartävling och Siri vågade krama Pippi.



Välkommen in till Villa Villerkulla.




Vid Pippis hus träffade Rebecca och Siri, Annika och Kapten Långstrump men även Fritof och givetvis Pippi.




Lite blyg men så stolt över att vågat krama Pippi.


Vi strosade runt i denna underbart söta värld att drömma sig bort i. Jag är lika förtjust som barnen. Ellie var nöjd i vagnen, eftersom det var varmt idag och hon var så missnöjd igår på marknaden bestämde vi att skippa mjukliften. Lilla trollungen fick halvsitta och gillade det!



Vagnen funkade perfekt, när Ellie blev trött, fällde vi henne till liggläge och flyttade upp syskonsitsen.


Något som var kul att se var en miniatyr av Kalmar. Småtjejerna fattade tycke för Stadshotellet... hm det gillade jag också när jag var yngre.



Undrar vem C väntar på? Kan inte vara jag, vi hade inte träffats när Stadt var poppis.


Vi traskade vidare, överallt något att titta på. Gick genom en ministad och kom till Katthult och Emil. Det spelades teater om när Emils pappa Anton fastnade med tån i råttfällan. Spännande men väldigt varmt i den starka solen så vi kollade in snickerboa och käkade Rebeccas goda hembakta bullar (bakade i morse, innan vi ens kommit ur sängen)



Mammor och barn




Till sickerboa ränner jag när det är nåt jag gjort....


Det fanns otroligt mycket att se och chans till lek hela tiden. Även om Siri och Lova bara är drygt 2 år fanns det massor med saker som de uppskattade. Vi struntade i alla längre teaterframträdande för det tror jag inte de uppskattat. Vi hade flyt som åkte den här helgen, mycket billigare. Nästa helg drar allt igäng på allvar och då kostar det ett par hundra extra.




Vi tog en paus med Ellie som ville ha mat och ny blöja, under tiden var Siri med Lovas familj och försvann.... Se Rebeccas blogg.




Siri körde traktor.  Vi såg ett genrep vid Mattisborgen, skruttan djupt koncentrerad.


Alla dessa intryck gjorde oss trötta och glass sugna. Vi brukar inte fika på bullar,glass och kex varje dag men idag var lite speciellt så det blev inte den nyttigaste kosten men men så blir det ibland.



Två som gillar glass


Lottas hus där filmerna spelats in var kul att se. Där fanns Tant Bergs hus och post,bensinstation m.m. Dessa hus var möblerade precis som man kände igen.



Här bor Lotta


Vi hann även med att shoppa i Pippi butiken. Jag tänkte Siri skulle få en t-shirt men det blev både bestick och paraply, Ellie fick ingenting men hon var glad ändå... än så länge,




Under my umbrella...


Tack för idag vänner!!! Kram








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0