Lite om torsdagen

Tiden flög iväg igår och det fanns inte något bra tillfälle att sitta framför datorn... då är i och för sig dagen fylld av aktiviteter och det är skönt ibland.
Igår morse funderade jag på om Ellie och jag skulle gå på babysång men hon vaknade ganska snorig så här i efterhand hade vi kunnat gått men det är alltid svårt att avgöra när de inte har feber. Istället gick jag en powerwalk med lilla trollungen i vagnen. Behövdes nog mer, sjunger gör vi hemma nästan varje dag.
Jag passade också på att gå förbi Jönköpings sötaste barnbutik Krakel (har tyvärr ingen hemsida) ville köpa en sparbössa till Ellie för en liten del av doppengarna. Jag hittade en jättfin Barbarmamma så nu kan vi lägga i resten av trollungens pengar tills vi kommer till banken.

 

En Barbarmamma till lilla mammagrisen, Siri har en Barbarpappa...


När jag gick vidare på min promenad mötte jag en gammal dam med rullator, "Du har ingen bebis i vagnen" jag visade och förklarade att bebisen ligger under och att storasyster som brukar sitta över var på förskolan. (Vi har en syskonvagn från Phil & Ted, har inte köpt den på nätet men hittade en sida med bra priser...)

Jag gick på i rätt så bra tempo så jag åtminstonde var svettig när vi kom hem.
Sart dags för lunch och C som hade fotbollsdag kom hem för att äta med mej. Pasta som vanligt.... den här gången Pasta Italiano Jag blandade i ruccula, oliver och cocktailtomater så det blev lite mer grönsaker.



Helt ok att variera med


C
hämtade Siri på förskolan innan han stack iväg på nästa träningspass. För en gångs skull tränade de bara runt hörnet från vårt hus, på den nya konstgräsplanen i friardalen. Jag tog med mej tjejerna för att gå och titta på när grabbarna slet på planen. Siri tyckte det var spännande. 



Titta mamma, min pappa


Skruttungen tröttnade till slut och vi gick till lekparken istället. Blåste kallt men strålande sol så vi var ute i nästan två timmar. Drog oss hemåt när Ellie och Siri började bli hungriga.



Hemma igen


Fixade snabbt lite mat. C kom hem och vi åt tillsammans. Lite lek och bad av trollungen... snart var det dags för mej att möta Rebecca  för en fika och bio. Barnen höll på att somna när jag gick. Lyx med lite egen tid....
En varm choklad och morotskaka på Coffehouse, mums. Ringde C för att kolla av innan vi gick in i salongen men det var lugnt hemma.
Vad ska man säga om Änglar och demoner? Jodå en bra spännande film men boken är bättre. Nu var det längesen jag läste denna roman av Dan Brown som tur är.... så en del hade jag glömt, tyvärr  inte slutet. Tom Hanks var bra i huvudrollen och det är alltid roligt när Stellan Skarsgård dyker upp i internationella storfilmer.

Filmen var lång och jag var hemma strax före tolv... då sov de små men tydligen hade  Ellie vaknat till redan vid nio och skrikit i en timme, vad C än gjorde så hjälpte det inte. Han var så nära att ringa mej men tillslut somnade hon om. Stackars både far och dotter.... ja,ja, jag fick komma ut och det behövdes.

I eftermiddag är vi lediga allihop, har inte planerat dagen.. Nu vill Ellie ha sin mamma,

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0