Lördag

Uppe med tuppen, tar ut sin rätt. Gick och la mej en stund till men jag vet inte vilket som är värst, tycker bara jag blir seg av att somna om.... När jag kom upp för andra gången var Siri och C på väg till torget och Ellie sugen på att amma.
Far och dotter cyklade iväg men kom hem ganska snart med...



Arsenaltröja stor som ett hus till skruttungen och varsin ballong till tjejerna.


C
stack iväg till träningen och vi flickor stannade hemma. Vi läste i "pappas" sagobok som han skrev som 8-åring...
"Jag heter Christer och är 8 år. När jag blir stor ska jag bli fotbollsproffs. Jag tycker det är roligt att spela fotboll. Det roligaste är att göra mål" En saga som nästan gick i uppfyllelse. Drömlaget hade givetvis varit Arsenal.



Siri läser pappas sagoskatt.


Vi pysslade inomhus hela förmiddagen. Ellie sov över 2 timmar, så Siri och jag kunde ägna oss åt bla lek med lera.
Idag blev det en simpel lunch.... fiskpinnar med hemlagat potatismos och morötter. Brukar tänka på att köpa msc-märkt fisk.



Gott någon gång ibland med rätt tillbehör.


C kom hem och käkade och Siri blev trött och fick lägga sig för en tupplur. Eftersom det blev så sent igår och hon också var uppe tidigt sover hon än över 2 timmar senare. Men men idag får hon sova färdigt Lova med föräldrar kommer ikväll....det är ju Melodifestival. Heja Sverige!!!!

Jag passade på att gå ut ensam efter lunchen. Gick till torget och handlade blommor, tog en extra sväng med Johanna i mobilen. Stannade till och köpte en latte innan jag begav mej hemåt, Johanna i luren "Är du en sån där cool lattemamma?" Cool, nej... Latte, ja!



Mmm, piggar upp en tröttis.


Under tiden jag var borta somnade lilla trollungen i babygymmet. Trodde nästan hon var för "stor" för att sova var som...



Vår söta lilla docka


Nu ska jag fortsätta städningen C påbörjade innan Arsenalmatchen blåstes igång. Vid 5-tiden får vi besök som sagt.

Håll tummarna för Sverige ikväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0