Morsdag

Jag hade förväntat mej sovmorgon och en mysig frukost på sängen men ack så fel det kan bli.... Ellie och Siri vaknade tidigt men däremot sov C vidare. Barnen är för små för att veta något om denna dag men jag tänkte c kanske planerat något trevligt. Han sov inte så länge men mitt humör var inte på topp längre efter sömnbrist och längtan efter en speciell dag planerad för mej. Ja,ja så är det, kommer fler morsdag, nästa kanske jag ska strunta helt i men jag tycker det är kul med överraskningar gärna för andra därför kändes det som min tur idag. Första morsdag som tvåbarnsmamma....

C kom snart ihåg vilken dag det var och Siri fick följa med till affären. Det här blev min present...




Siri valde gula rosor, kort och choklad. C ville köpa röda men där blev det tvärt nej!


På det fina kortet stod det...

"Tack till världens bästa Mamma som...
aldrig är för upptagen, som alltid letar efter och hittar (!) mina borttappade grejor,
som alltid lagar min älsklingsmat, som oroar sig för mig, som alltid bryr sig om vad jag tycker om,
som alltid hjälper mig och står på min sida, som alltid är glad över att se mig och som
älskar mig!!
Mamma du är bäst!
"

Puss från Siri och Ellie

Tack mina små älsklingar! Ni är bäst inte jag som är allmänt otacksam.

Dagen blev klart bättre framåt eftermiddagen. C fixade i ordning utemöblerna, solen strålade på vår balkong. Vi gick en promenad och tog en kaffe. Jag vann 50 kronor på en trisslott jag köpte häromdagen, bytte till två nya som jag inte skrapat än. Handlade mer blommor till balkongen, tog fram dynor, duk och ljuslykta. Nu är det bara en matta och en spaljé som saknas. Jag satt t.o.m ute en kvart, tjugo minuter innan C åkte till träningen.



Nu känns balkongen okej trots trist golv och räcke. Lite blommor gör mycket.


Imorgon ska Siri till förskolan ett tag sen kommer Farmor, Farfar , kusin Oscar och schäferhunden Kaxa. De ska se Södras match mot Landskrona som spelas på Stadsparksvallen kl 19. (alla utom Kaxa som inte får följa med in)
Kan det bli tre poäng igen????

Godkväll!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0