Ny vecka

Så var det måndag igen... Vädret ute avspeglar precis hur jag mår idag. Grått, trist och regn. Vaknade med ett huvud som känns som en cementklump och halsen är alldeles tjock. Usch!!!! Jag som trodde vi började bli friska nu men tydligen är det en ny förkylning på gång.
C försov sig och blev sen till en "föreläsning" som han skulle hålla på en skola, vi åt frukost stående alla utom Siri som inte kände någon stress utan åt i lugn och ro. Jag både åt, klädde på mej och Ellie under tiden. Vet egentligen inte varför jag skyndade men det är bara förskola måndag-tisdag den här veckan sen är det lov så jag kände att det var viktigt att hon kom iväg. Jag lämnade henne strax före halvtio... Hon cyklade iväg på den största cykeln hon hittade med tårarna rinnande utmed kinderna "mamma, min mamma" Nu vet jag att en minut efter jag gått är allt bra igen men ändå, helst när jag är hemma... Snart är det sommarlov och då ska hon vara med mej och Ellie i 8 veckor då kommer hon nog längta till förskolan. C är ju inte ledig mer än drygt en vecka...trist men så är det att vara tillsammans med en fotbollsspelare.

Ellie sover och jag ska ta en tablett och lägga mej på soffan. Sen hoppas jag på ett piggare jag efter en vilopaus.

Gäsp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0