Shopping

Hade bestämt mej för att försöka komma iväg ensam till stan i förmiddags.... Siri var på förskolan vill inte missa sångsamlingen så hon är ganska snabb på morgonen. C lämnade skruttungen och åkte förbi jobbet en kortis. Jag och Ellie "donade" lite här hemma. C kom hem lagom tills jag var redo att bege mej och trollungen nyammad och  i behov av en längre sovstund....

Jag cyklade till stan, tror alltid att jag glömt vagnen någonstan när jag är iväg själv. Började på MQ hittade en superfin klänning men men den gick inte amma i... Typiskt, övervägde att köpa den i alla fall men kom på att jag kan inte sitta med klänningen uppdragen till brösten och amma i kyrkan... (om jag nu skulle bli tvungen till att amma under dopet, man vet aldrig)
Jag fortsatte till Våran Kåk fick hjälp av en söt ung tjej som plockade fram en skjortklänning. Väl i provhytten ringer C, då har trollungen bara sovit 20 minuter och skrikit i en halvtimme. Vi bestämde att han skulle försöka med ersättning.... Nejdå, det passade inte fröken.
Jag betalade klänningen, tänkte att om jag har en kort nätt kavaj och snygga skor kanske den funkar...


Kanske går att piffa till lite, den är i alla fall inte svart.


Med påsen under armen och andan i halsen blir jag hejdad av en reporter(!) från Jönköpings Posten som gör en enkätundersökning angående oro för svininfluensan.
Vet inte riktigt vad jag svarade mer än att min oro i så fall givetvis gäller barnen. Jag får försöka kolla tidningen imorgon och se om jag gjort bort mej...

Hemma igen...inget barnskrik hörs. Är det inte alltid så att de lugnat sig när man själv halvt stressat ihjäl sig?
Ja,ja hon ville ha lite mat och skrattade glatt när hon såg mej.



Kläder från KappAhl, fått av farmor. kram kram

Nu är Siri hemma och C ska iväg till dagens match. Återkommer angående den när jag har lite bättre med tid.. ska leka med skruttungen nu när Ellie äntligen sover.



Hemma från förskolan och sugen på banan.



  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0