kvällens match och shopping...

Tänkte hunnit skriva något om kvällens match innan den började....hade varit lite mer spännande då.
Södra möter Åtvidaberg borta ikväll, matchen pågår fortfarande men de gröna ligger under med 1-0. Skit också! (ursäkta språket)  Känns som Södra brukar ha det svårt mot Åtvid men vad vet jag som bara är en av alla som sitter bredvid. Båda brassarna spelar idag så det höjer förväntningarna ändå mer... "vi vill ha mål, mål,mål..."

På hemmafronten för tllfället lugnt, båda tjejerna somnade vid 8-tiden. Jag har text-tv på och "inför melodifestivalen" i bakgrunden. Känns skönt, är trött ikväll... Siri är intensiv och mycket är en kamp om dagarna. Jag tjatar och tjatar, jag blir trött på att höra mej själv.
 
Nej, det blev  2-0 i matchen... vad är det som händer? Jag trodde faktiskt Södra skulle vända det här... Nu blir det tufft ungefär 15 minuter kvar. F-n.

I eftermiddags tog jag med mej Siri och Ellie, den sistnämde sovandes i vagnen, till skoaffären (igen).

 2-1, än finns det hopp!!!!!

Skoaffären var det... Vi lyckades enas den här gången.



Vad tycks? Jag är lite osäker... Siri gillade dem bättre än Pippiskor....


Vad sker???? Står plötsligt 2-2 men ingen målskytt har dykt upp. Jo Elkari första målet och Santos i 90 minuten. Viktigt mycket viktigt! Nu är matchen slut. Där ser man, mycket kan ske på en kvart.
Härligt, Södra får ta 3 poäng hemma istället.

Har köpt lika klänningar till sötnosarna, se här www.howtokissafrog.com  
Den jag bestämde mej för heter Ellie... märkligt eller?
Hittade en söt och användbar kofta från Fix som Siri kan ha över. Blir fint till lilla trollungens dop.



Klassisk och tidlös...

Det är bara föräldrarna kvar att få ordning på kläderna till dopet, börjar bli ont om tid. På lördag är det dags. Löser sig säkert, vi kommer inte stå nakna!

Ha en skön kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0