Skynda, skynda....

Sångsamlingen på förskolan börjar kvart i nio... Jag stressade på i morse för att hinna. "mamma, jag måste bajsa nu" säger Siri. "Okej, gå och bajsa jag ammar Ellie under tidan, är du färdig snart? Lek inte nu. bajsa då! Barnen börjar sjunga utan dej snart..." Sådär höll vi på en stund, kan ta ett tag innan skruttan är färdig.
Spelar egentligen ingen roll om vi är på förskolan i tid men det är skönt med fasta rutiner och Siri leker sångsamling här hemma nästan varje dag.
tillslut kom vi iväg... det duggade och jag fick småspringa. När vi kommer fram bara ett par minuter sena möter vi Micke och Lova. Tjejerna kramas och puttas lite. Siri kramar Micke. och vi går in.
Jag hör att de har börjat sjunga... Siri vill att Micke ska följa med på samlingen men han måste till jobbet,
Tillslut kommer Jeanette ut och vi följer med Lova in på hennes avdelning där barnen leker i atelje´n.
Där fick jag för all stress men huvudsaken att älsklingen har det bra och tydligen kände hon inte för att sjunga idag....



Micke, målvakt i södra och Siris stora idol.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha! Så skoj att han är en favorit, det mår han bra av! Lova tycker att han är borta alldeles för mycket nu och vägrade att krama honom hejdå i dag! Ska bli roligt att ses på lördag igen! Har haft mycket i skolan nu, men nästa vecka är nog lugnare, så då hoppas jag vi kan ses mer! Kramar

2009-05-06 @ 18:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0