Solig Lördag

En solig lördag som till en början såg ut att bli mulen och grå men ack så fel man kan ha.
Jag hade inte helt bestämt vad vi skulle göra under tiden C tränade. Egentligen behövdes det städas här hemma men hur roligt är det? Känns som jag städar varje dag utan att det syns ändå.
Jag ringde Rebecca istället och kollade vad hon och Lova gjorde... tur för mej, de var på väg ut. Vi fick snabba på, tror jag duschade,klädde på mej och barnen plus ammade Ellie på lite drygt en halvtimme.

Vi gick till torget, solen kom fram. Tjejerna bytte vagn och docka med varandra så skruttan åkte med Rebecka. Jag fyndade pyjamaser till lilla trollungen. Vi gick förbi en 10-kronorsmarknad där allt fanns, Siri och Lova valde varsin liten "barnvagn" att köra med i sandlådan. Tänk vad trevligt med  shopping när det kostar noll och ingenting och jag som inte gillar marknader för det är bara massa skit! (Ursäkta språket)
När vi handlat klart gick vi till nyöppnade Sandys för mellanmål. Var helt ok, tänkte tjejerna skulle fått smoothie men det fanns inte så det fick bli yoggi istället, en latte till mej och sallad till Rebecka. Ellie vaknade och ville vara med, hon tyckte det var spännande att spana på bussarna som körde förbi. Efter ett tag började de större bli för vilda så det var dags att gå innan folk började kasta onda ögat på oss.

Ellie somnade på vägen hemåt och Siri var trött så det blev en tupplur för henne hemma. Jag plockade iordning lite och C kom från träningen så jag började laga lunch. Limekyckling ,en återkommande rätt här hemma. Testa, den är god! Kan kombineras med det mesta.



Dagens lunch


Siri
har fått Ebbas gamla cykel och har varit sugen på att testa den i flera dagar men den saknade stödhjul så det var omöjligt för skruttan att prova den. Vi tog tag i saken och körde till Biltema, där fanns allt som behövdes. Hjul och stång att hålla i.... Perfekt! Svängde förbi Plantagen för blommor till balkongen. Både C och jag fick värsta Norgekänslan. I Norge är allt söndagsstäng utom just Plantagen, det är dit man åker då. T.o.m kaktusarna stod på samma ställe som vi mindes.




Kul att hjälpa pappa men han vill helst ingen ha....





Finaste Ellie  ♥ ♥ ♥




På väg ut


Det tog tid att fixa cykeln som var rostig så muttrar och skruvar satt som berg och en hjälpreda som hela tiden ville provsitta  fördröjde processen. När allt väl var på plats var det egentligen tid för middag. Vi struntade i maten, Siri kom ut med cykeln och vad hon cyklade. Jag var livrädd hela tiden, även om vi mest höll oss i parken och annars på cykelväg.
Efter ett tag började hon bli gnällig så vi hämtade kinamat och sushi. Maten hjälpte tyvärr inte utan det fick bli saga och säng tidigt. Ellie som sov en stund när vi var ute höll ut lite längre men nu sover båda älsklingarna.

(Om ni vill läsa en artikel om Siris favorit Calle som vikarierar på hennes förskola klicka här )

Vi har haft en skön lördag, hoppas ni haft det lika bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0