Teamwork

Vi har jobbat på i eftermiddag med allt som ska fixas ändå försöker vi hålla det enkelt... det är jag som är kontrollmänniska. Måste ha ett finger med i allt.
Hela familjen tog en powernap efter lunch i mitt fall hjälpte den föga, blev mest stressad över allt vi kunde gjort under tiden... Så här i efterhand vet jag att vi kanske dammat eller dammsugit men vi ska ju inte vara hemma hos oss, får se om det blir tid till det imorgon.

Handlade på Maxi, Där finns något för alla. Lite smakprovning, mat, smink... jag behövde ett nytt läppstift och tänk det fanns ett passande från Maybelline,beige glace var färgen.
Siri träffade på en stor nalle som gick omkring och delade ut godis. Hon gick med sin lilla påse, lilla älsklingen som inte äter sånt. "Mamma när jag slutat nappen jag äta godis" Jag har lovat att hon ska få köpa godis när hon sovit en natt utan napp. Vi får se när det blir...

Klockan var ganska mycket, regnet öste ner och vi började bli hungriga. Det blev en hämtpizza när vi ändå körde.



"sex små rosa äter capriciosa" Vi väntar i bilen.


Åkte hem och käkade, packade in en del i kyl och frys och ett par kassar med det som skulle med till samlingssalen.
Körde till Sofiagården och hjälptes åt att duka och ställa i ordning.
Jag ammade Ellie.
C fick ta dubbla blöjbyten... konstigt när man är iväg så händer det men vi var förberedda så vi kunde ordna färdigt.




Mina älsklingar


Väl hemkomna, badade  C barnen. Jag har bakat tre äppelpajer, varken C eller jag tycker så mycket om tårta så det fick bli paj istället. Vi ska även bjuda på goda matiga mackor men de ska göras precis innan vi ska äta.. inte så gott med kylskåpskallt bröd. Min mamma Ann- Christin  har bakat ett par sorters kakor så jag tror inte någon går hungrig efter dopkalaset.
Nu är klockan mycket som vanligt...

Sov gott! (och till en del, ses imorgon!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0