Trötta och snuviga

Bestämde igår kväll att jag bara skulle slappa idag, helst ligga kvar i sängen hela förmiddagen och inte känna några måsten.... Bara kurera min förkylning. Nu ligger inte detta i min natur till vanligt  så  som alla andra dagar steg jag upp och åt frukost med övriga familjen. Däremot lämnade C på förskolan och jag slappade med min kaffe en liten liten stund.

Jag började med att städa tvättstugan (hör till efter varje tvättpass men många i vårt hus verkar missat det...) och plockade upp alla kläder som var kvar, blev ett rejält berg i soffan och där kunde det inte ligga kvar. Vika, vika, vika....Trollungen lekte på golvet men tröttnade snart. Tog upp henne för lite mat, hon var fortfarande inte helt happy, förstod snart varför när hon host/rapade upp hela måltiden över mej... som precis duschat och fått på mej dagens kläder, bara att byta om för båda två.

Tänkte hinna äta lunch innan jag skulle hämta Siri, kastade i mej en fisksoppa som jag fryst in tidigare. Ellie började bli trött, tillslut slocknade hon innan vi hunnit ut.



Sover sött..


Jag krånglade på henne mössan och en kofta utan att störa för mycket, hon sov vidare.
Vi gick för att hämta Siri. Jag var tidig men hon var redan ute och lekte, tyvärr inte superpigg. Hade ätit dåligt men inga bekymmer förövrigt. Jag som tänkt gå till parken, vi fick ta en sväng runt Ica för lite frukt, dricka och bröd.
Hon klarnade upp när vi närmade oss friardalen och C mötte oss. Han hade lite ledig tid mellan träningarna och spenderade den med sin familj. Trevligt för oss!




"Pappa sitta dina laxlar..." som Siri säger


Blev kanonväder med strålande sol och varmt. Vi myste  men var lite småsega. Siri ville bara gunga till en början, hon som brukar fara omkring och leka. Ellie sov fortfarande gott i vagnen. Jag kände mej helt groggy och uttorkad av förkylningen. C somnade ett par gånger i parken, trötta familjen.



C vilade på rutschkanan och jag på gungan, dock inte samtidigt.


På hemvägen stannade vi till vid fågeldammen, skruttan gav änderna sin macka. Då såg vi att det kläckts små andungar, så söta.



Små gulliga duntussar


Väl hemma kändes Siri lite hängig, osäkert om hon hade feber  eller inte så vi softade i soffan framför en film. Det blev Landet för längesedan och en snutt på Barbieprinsessan. Skönt med lite gos. Ellie var också med och myste.
C gjorde sitt andra träningspass för dagen, om jag bara kommit iväg ett par gånger i veckan vore jag nöjd men han har ju inget val såklart... När han kom hem och vi ätit middag blev Siri pigg igen. Vi dansade till Smurfhits hela familjen, Ellie satt i babysittern och tjöt av skratt när hon såg sin storasyster.




Lite dans i nattlinnet innan det är dags för saga.


Snart var det tid för saga. Dagens bok blev "Bara rumpor" en ny bok från i lördags redan en favorit. C läste för båda älsklingarna och jag plockade undan lite. Nu slappar vi vuxna i soffan och båda små sötnosarna har somnat.
Jag ska ta tag i att planera middagar för veckan, är så skönt att inte behöva stå i affären och fundera varje dag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Geetha Davidsson

söt hon va på bilen "lilla grodan"

2009-05-13 @ 07:33:55
Postat av: Geetha Davidsson

kul att man kan somna i lekparken på en ruschkana, vad e oddsen??

2009-05-13 @ 07:35:05
Postat av: Anna

Han sov även på en bänk men då märkte siri det...

Kram

2009-05-13 @ 08:51:44
URL: http://annakalle.blogg.se/
Postat av: Tina Jonasson

Vill bara säga hej. Det är så roligt att läsa din blogg. Åh, va söta de är flickorna. Ja, ni också förstås. Ha det gott. Hoppas vi ses i Rödeby den 20:e. Kramis

2009-05-13 @ 08:53:33
Postat av: Cathrin

Förmågan tt somna var som helst när som helst är kvar märker jag!! Hoppas att du känner dig bättre, ingen höjdare att vara hängig denna tiden på året!

Vad bra att gardinerna passade. Jag är inne och läser varje dag men hinner inte alltid skriva nåt!

Ha det bra hela familjen, hoppas vi ses snart. Kra Cathrin

2009-05-13 @ 09:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0