Våra fina tjejer

Jag bet ihop i eftermiddag mycket tack vare det fina vädret, inte kan man ligga inomhus och dega när det är strålande sol, klarblå himmel och termometern visar över 20 grader. Ellie sov endast 25 minuter på förmiddagen så det var lägligt att lägga henne i vagnen och hämta Siri på förskolan. Hon var redan ute med nappen i munnen, jag har i stort sett aldrig låtit henne ha den när hon leker utomhus och i flera veckors tid har hon den endast när hon sover. När hon springer mot mej för idag hade hon väntat och längtat och jag var sen ser jag att nappen inte ens är hennes. "Förlåt, älskling, mamma är lite sen. Vems napp har du?" Med ett leende på läpparna svarar skruttan "Det är Smillas"  Hon har full koll på vad som är vems men kände tydligen för att smaka lite på kompisens istället,

Vi gick till parken, mellanmål och vattenflaska var medtagna. I friardalen var det stekhett, vi lånade solkräm av en annan mamma, jag hade givetvis glömt och långärmat blev allt för svettigt.
Det lektes och lektes...




Blev lite snurrig efter några varv, ångrar att jag inte filmade.




Tungan rätt i mun, här gäller det att hålla balansen.


Vi var ute ett par timmar som vanligt. Kände mej helt slut när vi kom hem, satte mej i soffan och hade nog somnat om det inte vore för två små tjejer som pockade på uppmärksamhet. Vad göra? Jo, KAFFE en räddare i nöden. Kanske är psykologiskt men efter första klunken kom orken tillbaka. Jag lagade middag, porterbiff ,en riktig höjdare!!!






Klockan var mycket så det fanns inte tid för mycket mer i kväll.




C läste godnattsaga för finaste Siri och Ellie, ikväll blev det en naturbok.


Jag pratade med Cathrin nyss som vi skickade brev med presentkort på Lindex till. Hon blev så glad och vi är så tacksamma för att du hjälpte till så mycket med allt tråkigt efterarbete vid Ellies dopkalas. Det var så skönt att slippa stå med allt!

Nu ska jag sova så jag är piggare imorgon och kan uppskatta våra fina tjejer (och tvätta, trist)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej på dig, skönt o vara hemma nu i det fina vädret kan jag tänka mig. Tänkte prova ditt recept igen med porter. Vart i hyllan hittar man det? Enbären är väl vid kryddhyllan? Trevligt o läsa vad ni gör på dagarna. Ha det gott!

Hälsn. Lina

2009-05-26 @ 09:49:49
Postat av: Anna

Ja, det är härligt. enbären hittar du i kryddhyllan och portern tror jag var vid läsken... Lycka till och ha en skön tisdag!



Kram

2009-05-26 @ 10:06:54
URL: http://annakalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0